وحدت، امت اسلامی را نجات خواهد داد/همه سرزمین ها برای امت اسلامی است

مولوی اسحاق مدنی با بیان اینکه وحدت، امت اسلامی را نجات خواهد داد، تاکید کرد: امت اسلامی نیاز دارد تا روحیه اسلامی داشته باشد و بفهمد اسلام برای چه آمده؟ چه اهدافی دارد؟ و از ما چه انتظاراتی دارد؟

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مولوی «محمد اسحاق مدنی» در نشست تخصصی «سطوح و مراتب وحدت مسلمانان» که عصر امروز 23 آبان در فضای مجازی برگزار شد، گفت: بیشترین اختلافات در بین امت اسلامی بین کسانی است که پای بند مذهب هستند. دین داران بیشتر بین خودشان اختلاف دارند.

 

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: مشکل از زمانی شروع می شود که دین و مذهب به اساس وحدت تبدیل می شود و این درحالی است که بزرگان شیعه و سنی در صدر اسلام باهم متحد بودند و اختلاف و مسائل بین آنها وجود نداشت و برای حفظ منافع امت اسلامی، وحدت کلمه داشتند؛ روزهایی که زمان طلایی برای امت اسلامی بود.

 

وی خاطرنشان کرد: این سوال مطرح است که بزرگان دین در آن دوره با وجود اختلافات و مسائل مختلف، چگونه باهم همکاری می کردند؟ آنها برای حفظ اسلام و منافع امت اسلامی و شعائر اسلامی، وحدت کلمه داشتند و این درحالی است که ما به رغم آنکه خود را فدائیان اهل بیت و ائمه (ع) می دانیم و به ایشان اظهار علاقه می کنیم اما وحدت و یکپارچگی لازم را نداریم.

 

مولوی اسحاق مدنی تصریح کرد: ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین با وجود اختلاف نظر، با هم برای اسلام و حفظ اسلام ید واحد بودند. ما چرا نیستیم؟ نه تنها برای منافع اسلام متحد نیستیم بلکه یک مسلمان که دارای مذهب است علیه مسلمان دیگری اظهار عداوت می کند، درحالیکه چنین عدواتی در مقابل دشمن ندارد.

 

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی با کشورهای غیراسلامی بیشتر همراه و دوست هستند، خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی در کنار اختلافات دینی و مذهبی، اختلافات جغرافیایی و مرزی هم با یکدیگر دارند و این درحالی است که همه این سرزمین ها برای امت اسلامی است و این دعواهای سیاسی و جغرافیایی معنایی ندارد.

 

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: نباید به دلیل اختلافات نظری، تیشه به ریشه اسلام بزنیم و منافع اسلام را دو دستی تقدیم دیگران کنیم. اختلافات را باید در حوزه ها و مجامع علمی-دانشگاهی و کرسی های علمی پیگیری کنیم.

 

وی با بیان اینکه اکثریت ما در راه وحدت گام برنمی داریم، گفت: در زبان حرف از وحدت می زنیم اما در عمل گامی برنمی داریم. هرکس باید به عقیده خود پای بند باشد اما در راستای وحدت امت اسلامی گام بردارد.

 

مولوی اسحاق مدنی با بیان اینکه در هر منطقه ای بین شیعه و سنی اختلاف وجود دارد، مساجد آنجا خلوت تر شده است، خاطرنشان کرد: با این اختلافات نه تنها مذهب یکدیگر را تقویت نمی کنیم بلکه مذهب را از بین می برد.

 

وی با بیان اینکه وحدت، امت اسلامی را نجات خواهد داد،  تاکید کرد: امت اسلامی نیاز دارد تا روحیه اسلامی داشته باشد و بفهمد اسلام برای چه آمده؟ چه اهدافی دارد؟ و از ما چه انتظاراتی دارد؟

 

کد خبر 1116257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha