کتابخانه مساجد بهترین مکان برای فراگیر شدن مطالعه در جامعه است

پیرخندان با بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی یکی از پایه‌های فرهنگی زندگی انسان محسوب می‌شود گفت: کتابخانه مساجد بهترین مکان برای فراگیر شدن مطالعه در جامعه است.

«مژگان پیرخندان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر کتابخوانی اظهار کرد: اهمیت کتابخوانی در دین اسلام به اندازه‌ای است که معجزه حضرت محمد(ص)کتاب است و نخستین آیاتی که بر پیامبر اکرم نازل شده امر به خواندن داده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصار الزینب(س) آستانه اشرفیه ادامه داد:‌ عظمت و شرافت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند متعال به قلم و به آنچه می‌نویسد، قسم یاد کرده است و این نشان‌دهنده جایگاه والای علم، دانش و کتاب در اسلام است.

 

وی با بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی یکی از پایه‌های فرهنگی زندگی انسان محسوب می‌شود تصریح کرد: به وسیله مطالعه کتاب و تفکر در مفاهیم آن، دانش انسان افزایش می‌یابد و در طول تاریخ همین کتاب‌ها راه و روش زندگی، ارزش‌های اخلاقی و آداب و رسوم زندگی را به ما می‌آموزند.

 

پیرخندان یکی از شاخه‌های حوزه فرهنگی را مساجد دانست که تاثیرگذار در ترویج مطالعه کتاب در جامعه است و بیان کرد: از آنجایی که مسجد، کانون فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در جامعه است، می‌تواند بهترین مکان برای تبادل افکار بین اقشار مختلف جامعه، به‌ویژه طبقه روشنفکر باشد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصار الزینب(س) آستانه اشرفیه نقش بسیار مهم و اثرگذار مساجد در فعالیت‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای را مورد اشاره قرار داد و افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی و از اهداف مهم کانون‌های مساجد، ترویج کتاب و کتابخوانی است و به دلیل اینکه رابطین بسیار موفقی بین اقشار مختلف مردم و مساجد تلقی می‌شوند، می‌توانند در این خصوص اقدامات بسیار موثری انجام دهند. 

 

وی تاکید کرد: کتابخانه‌های مساجد بهترین مکان برای فراگیر شدن مطالعه در جامعه است. 

 

پیرخندان با اشاره به طرح‌ها و جشنواره‌های مختلف کتابخوانی به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌ها باعث تشویق و ترغیب بیشتر جوانان و نوجوانان مسجدی شده و انگیزه خواندن کتاب‌ها و نوشتن مطالب را در آنها شکوفا می‌کند.

 

 

کد خبر 1117588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha