نیروی انسانی باسواد و  ماهر اساس تولید و  پیشرفت است

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: نیروی انسانی جوان، تحصیل كرده و ماهر اساس تولید و پیشرفت كشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۴آذر) در نشست با «غلامحسین حسینی نیا» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس فنی و حرفه ای با اشاره به یاد و نام بنیانگذار بسیج و گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: دانستن یک چیز است و کاربلد بودن چیز دیگری! هر دو برای رشد مملکت لازم بوده و مکمل هم هستند.

 

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: دستگاه‌های تعلیم و تربیت ما فقط به دانستن توجه می‌کنند که خیلی با کاربلد بودن  فاصله دارد، یادگیری‌های ما باید پیوست مهارتی داشته باشد، اینطور نباشد که دانشجویان پس از خروج از دانشگاه‌ها از پس انجام ابتدایی‌ترین کارها برنیایند.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: مهارت‌های ما هم باید دوره‌های تکمیلی داشته باشد، کار را باید به کاردان سپرد که نیاز به دانسته‌های نظری و پیاده کردن در عمل دارد، در این راستا باید جامعه را به سمت بهره‌گیری از آموزش فنی و حرفه‌ای سوق داد.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: بحث بومی‌سازی در مهارت باید مدنظر باشد،  کشاورزی، صنعت مازندران باید احیا و تقویت شوند؛ تبریز بزرگ‌ترین صادرکننده خرما است در سال ۲۰ هزار تن خرما صادر می کند در حالی که حتی یک درخت نخل در تبریز پیدا نمی‌کنید، با اعمال فناوری‌های خاص روی خرما به این توفیق رسیده! پس بی تردید مازندران به صنایع تبدیلی مجهز نیست.

 

 

وی با بیان اینکه مهمترین فرصت مازندران بعد از کشاورزی گردشگری است، ادامه داد: در این بخش و دامداری نیاز به کسب مهارت داریم، پیاده سازی مهارت جهت‌دار متناسب با فرهنگ و ارزش‌های اعتقادی در جای جای استان بین مردم و در ادارات ضرورت دارد.

 

 

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ هزار تن نهاده های دامی در بندرامیرآباد پوسید و مصرفش ممنوع شد، اظهار کرد: در گوشه‌ای دیگر دام‌ها از گرسنگی در حال مردن یا در کشتارگاه‌ها هستند، خلا مهارتی برای اتصال این دو حوزه چیست؟ این مشکلات را کجا باید حل کرد؟

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با طرح این پرسش که چرا قانون تملیک پیاده نمی‌شود، اضافه کرد: ما هم در مهارت، کاربلدی و جریانات اداری دارای مشکلاتی هستیم، فلفسه مناطق آزاد روانسازی صادرات بود اما برعکس صادرات بیش از ۱۶ گره و مشکل دارد اما واردات بسیار راحت است.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: بانک ها بانگاه بنگاه‌دار شدند بسیاری از مشکلات را در حوزه تولید رقم زدند، مقام معظم رهبری به جز آمریکا در مورد بانک‌ها فرمودند " بانک غلط می‌کند بنگاهداری می‌کند" این بانک‌ها از عوامل رکود تولید هستند، این‌ها باید مهارت انسانیت و وجدان را بیاموزند.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: تمامی وام‌ها در حقیقت سرمایه‌گذاری بانکی است، شرکای اجتماعی چرا باید سود پرداخت کنند؟ چرا باید بانکها در ضرر سهیم نباشند؟ مهارت یک بانکداری رند و روان را نداریم در کشورهای خارجی ۱.۵ درصد سود دریافت می کنند نه ۲۵ درصد!

 

 

وی با بیان اینکه بزرگترین عامل پیشرفت کشور برخورداری از نیروی انسانی باسواد ماهر است، تاکید کرد: باید به جوانان مهارت‌های برتر جهت‌دار بیاموزیم، همچنین زمینه‌های شغل برایشان با وام‌های کافی ایجاد شود.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: ما برای رشد به شرط‌های لازم توجه می‌کنیم که کافی نیست، اینکه بگوییم ۴ میلیون دانشجو و چند صد هزار عضو هیات علمی و بالاترین رشد مقالات علمی را داریم در حالی که بالاترین مشکلات را در کف خیابان داریم یعنی از علم نخگان به درستی بهره گرفته نمی شود.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه مهارت همراه انصاف مهم است، تاکید کرد: باید بیاموزیم که وقتی کاری را بلد نیستیم بگوییم نمی‌دانم، دانایی، دلسوزی و پیگیری در کنار مهارت باید مدنظر باشد، باید ببینیم چرا ماشین اقتصاد ما خوب راه نمی‌رود، گره‌های کور باید باز شوند.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: هواپیماهای جاسوسی آمریکا در هر ثانیه ۷ کیلومتر راه می‌رود به آسمان ایران که رسید توسط سیستم‌های لیزری منهدم شد‌، ما این پیشرفت‌ها را داریم چرا در اینجاها گیر کرده‌ایم.

کد خبر 1120279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha