سریال گرانی ها باید قطع شود/مقابله با حقوق های نجومی مطالبه رهبری است

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه متأسفانه سریال گرانی‌ها همچنان ادامه دارد و نرخ‌هایی که وزارت کشاورزی اعلام می‌کند با آنچه که در بازار ارز کاملاً متفاوت است، گفت: مقابله با حقوق های نجومی مطالبه رهبری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام‌جمعه چوار، ظهر امروز (5 آذر) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب‌الزمان (عج) این شهر با اشاره به خطبه هفتاد و هشتم کتاب شریف نهج‌البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی (ع) در این خطبه می‌فرماید که بار خدایا! آنچه تو از من به آن آگاه‌تری بر من ببخشای و اگر بار دیگر به‌سوی آن بازگردم، تو نیز آمرزش خود را بر من بازگردان.

 

حجت‌الاسلام «شهاب‌الدین میهن‌پرست» در ادامه افزود: حضرت امام علی (ع) در ادامه این خطبه می‌فرماید که خداوندا! آنچه از کارهای نیک که بر آن تصمیم گرفتم و عهد و پیمان بر آن بستم، ولی وفایی نسبت به آن از من ندیدی، بر من ببخش، خداوندا! آنچه را با زبان به تو تقرب جستم، سپس قلبم با آن مخالفت نمود بر من ببخش، پروردگارا! نگاه‌های اسارت آمیز (زیان‌بار) و سخنان بی‌فایده و خواسته‌های نابجای دل و لغزش‌های زبان مرا عفو فرما!

 

وی با اشاره به اهمیت دعا و تأثير عجيب آن در زندگی انسان‌ها، یادآور شد: دعا نقش بسیار مؤثری در تربیت نفوس انسانی و سوق آن‌ها به‌مراتب کمال دارد که شاید بسیاری از دعاکنندگان از آن غافل باشند، دعای همچون باران بهاری است که سرزمین دل‌ها را سیراب و شکوفه‌های ایمان، اخلاص، عشق و عبودیت را بر شاخسار روح آدمی ظاهر می‌سازد.

 

امام‌جمعه چوار گفت: دعا نسیم روح‌بخش قدسی است که همچون دَم مسیح «عظمِ رَمیم» را «بإذن الله» حیات می‌بخشد، دعا دریای مواجی است که گوهرهای فضایل اخلاقی را در درون خود پرورش می‌دهد، هر نفسی که با دعا همراه است، ممد حیات است و مفرح ذات و هر دلی ه با نور «دعا» قرین و باتقوای الهی هم‌نشین است.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست تصریح کرد: دعاکننده، وصول به مقاصد شخصی خود را از خدا می‌طلبد و خداوند تربیت و پرورش روحانی او را از طریق دعا می‌خواهد و بقیه بهانه است. ازاینجا می‌توان گفت که دعا، اکسیر اعظم، کیمیای سعادت، آب حیات و روح عبادت است، جالب این است که طبق گواهی قرآن، ارزش انسان‌ها در پیشگاه پروردگار به خاطر دعاهای آن‌ها است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه مقوله حقوق نجومی امری اعتماد زدا و مبارزه با آن مطالبه مقام معظم رهبری است، گفت: در روزهای اخیر موضوع حقوق نجومی به‌عنوان یک پدیده‌ی فسادزا موردتوجه قرارگرفته است، حقوق‌های ۲۱۵ میلیونی و مانند آن در برخي از شرکت‌های دولتی، نیز پرحساسیت این موضوع افزوده است.

 

امام‌جمعه چوار با تأکید بر اینکه برخورد با حقوق‌های نجومی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، افزود: مقام معظم رهبری در سال 95 در این خصوص فرمودند که موضوع حقوق‌های نجومی، درواقع هجوم به ارزش‌ها است، اما همه بدانند که این از استثناها است و اکثر مدیران دستگاه‌ها، انسان‌های پاک دست هستند اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست افزود: رهبر معظم انقلاب در این خصوص فرمودند که این موضوع نباید شامل مرور زمان شود بلکه باید حتماً به‌صورت جدی پیگیری و نتیجه آن به اطلاع مردم رسانده شود، بر اساس اطلاعاتی که به من رسیده است میزان دریافتی مدیران در بیشتر دستگاه‌ها در حد معمول است و دریافتی‌های کلان مربوط به تعداد اندکی از مدیران است که باید با همین موارد اندک هم برخورد قاطعانه انجام شود.

 

وی با اشاره به خیمه‌شب‌بازی‌های آژانس انرژی اتمی و کشورهای غربی برای اجماع کشورها علیه ایران اسلامی ابراز کرد: هشتم آذرماه به‌عنوان زمان برگزاری مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و گروه چهار به‌علاوه یک با محوریت لغو تحریم و تعهدپذیر شدن طرف‌های غربی به برجام اعلام‌شده است، طی روزهای اخیر اما آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها موجی از فضاسازی را در قبال ایران و مذاکرات آتی در پیش‌گرفته‌اند و درصدد فضاسازی دیپلماتیک و رسانه‌ای برای انحراف افکار عمومی هستند.

 

امام‌جمعه چوار با اشاره به اینکه متأسفانه سریال گرانی‌ها همچنان ادامه دارد و نرخ‌هایی که وزارت کشاورزی اعلام می‌کند با آنچه در بازار ارز کاملاً متفاوت است، گفت: ظاهراً بین وزارت کشاورزی و صمت هیچ‌گونه هماهنگی وجود ندارد، مثلاً در موضوع تخم‌مرغ که قوت غالب افراد جامعه است آنچه اعلام‌شده در بازار پیدا نمی‌شود و نیست ما از نرخ مصوب خیلی بالاتر است.

 

وی خاطرنشان کرد: اما آقایان اصرار دارند که این محصول باقیمت گفته‌شده در بازار موجود است اگر کسی در بازار ایلام با این قیمت اعلامی و نرخ، پیدا کرد، من یک جایزه به او می‌دهم، ظاهراً این نرخ‌ها برای کلان‌شهر تهران است و بقیه استان‌ها محروم از این قانون هستند.

کد خبر 1120399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha