بهبود چالش های ترافیکی نیازمند اصلاح الگو رفتاری است/ جریمه کارگشا نیست

سرهنگ محمدی با اشاره به چالش های حوزه حمل و نقل شهری مثل آلایندگی، تصادفات و ترافیک سنگین گفت: بهبود چالش های ترافیکی نیازمند اصلاح الگو رفتاری است تا افراد با ایجاد دغدغه مندی این مسائل را اصلاح کنند.

سرهنگ «محمدرضا محمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به برخی از معضلات ترافیکی مثل آلایندگی هوا، تصادفات و ترافیک سنگین و گاهی بسته در مناطق شهری اشاره کرد و اظهارداشت: مشارکت مردم در برون رفت از این مشکلات ضرورت دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان افزود: بهبود چالش های ترافیکی نیازمند اصلاح الگو رفتاری است تا افراد با ایجاد دغدغه مندی این مسائل را اصلاح کنند و نگذارند حجم آن افزایش یابد.

 

وی استفاده از حمل و نقل عمومی به جای خودروهای تک سرنشین را یکی از مهمترین راهکارهای رفع این معضلات بیان کرد و اذعان داشت: استفاده از خودرو شخصی برای رفت و آمد باعث افزایش آلایندگی، ترافیک سنگین و همچنین در برخی از موارد بروز حوادث ترافیکی شده است.

سرهنگ محمدی استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری و پیاده روی را مهم بیان کرد و گفت: چنین راهکارهایی به جای خودرو شخصی باید بیش از گذشته در بین مردم نهادینه و سبب کاهش حجم ترددها بشود.

 

وی قانون مداری رانندگان را مهم بیان کرد و اذعان داشت: کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی تنها برای اخذ گواهینامه نبوده و باید در عرصه های مختلف مورد استفاده همگانی قرار بگیرد تا ضریب ایمنی و قانونمداری افزایش یابد.

 

جریمه به تنهایی برای کاهش حوادث کارگشا نیست

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به اینکه خودروهای آلاینده در شهرها تردد دارد، تصریح کرد: برای کنترل تردد این خودروها نیازمند وقت و زمان زیادی است ولی معاینه فنی در این خصوص راهگشاست.

وی ادامه داد: توجه به نهادینه سازی معاینه فنی و کمک مالکان خودرو در رفع آلایندگی بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

 

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه قانونمداری فقط با جریمه اثر ندارد، اذعان داشت: نرخ برخی از جریمه ها بسیار اندک و نقش بازدارندگی ندارند و باید اغنا عمومی و آموزش و همچنین همکاری و مشارکت مردم به کار گرفته شود.

کد خبر 1121914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha