دعوت از یونسکو برای بازدید از لاهیجان و معرفی این شهر به عنوان پایتخت چای

​فرخی میکال با بیان اینکه از یونسکو برای بازدید از لاهیجان و معرفی شهر لاهیجان به عنوان پایتخت چای دعوت به عمل آمده است گفت: این اتفاق علاوه بر حمایت از صنعت چای کشور، کمک شایان توجهی به توسعه حوزه گردشگری خواهد کرد.

«رسول فرخی میکال» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با تاکید بر اینکه از یونسکو دعوت کرده‌ایم تا با بازدید از لاهیجان، این شهر را به عنوان پایتخت چای معرفی کند اظهار داشت: این اتفاق علاوه بر حمایت از صنعت چای ایرانی کمک شایان توجهی هم به توسعه حوزه گردشگری خواهد کرد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس حمایت از کشاورزان چایکار را برای افزایش رغبت آنان جهت ادامه فعالیت تولیدی را خواستار شد و عنوان کرد: افزایش سرسام‌آور قیمت نهاده‌های کشاوری، سموم و کودهای شیمیایی در کنار افزایش هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت چای فشار زیادی را به کشاورزان چایکار وارد آورده است.

 

وی با اذعان بر این نکته که در حال حاضر قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای پایین است و هزینه‌های داشت و برداشت برگ سبز چای برای چایکاران مقرون به صرفه نیست تصریح کرد: برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی به ویژه اراضی چای باید قیمت چای واقعی و برنامه بورس چای به شکل جدی‌تری پیگیری شود.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان برنج و چای را دو محصول استراتژیک و مهم استان گیلان و کل کشور خواند و یادآور شد: کیفیت بالا در کنار عدم استفاده از سموم و آفت‌کش‌های شیمیایی و همچنین بحث ارگانیک بودن چند ویژگی بارز محصول چای ایرانی محسوب می‌شود که خاستگاه آن در استان گیلان و لاهیجان واقع شده است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس انجام اقداماتی در جهت تثبیت هر چه بیشتر جایگاه چای ارگانیک ایرانی در بین مصرف‌کنندگان داخلی و همچنین حضور در سطح بازارهای جهانی را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اختصاص یارانه به چایکاران و کمک به تجهیز کارخانجات چایسازی برنامه‌های اولویت‌دار دیگری است که باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

کد خبر 1122696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha