آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت‌های مهم قرآنی است

باقری گفت: یکی از دلایل برگزاری مسابقات قرآن و عترت در آذربایجان شرقی این هست که استان در حوزه عملکرد و سبقه فعالیت‌های قرآنی، در کل کشور الگو سازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «میکائیل باقری» امروز در مراسم رونمایی پوستر چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در تبریز اظهار داشت: در حوزه قرآن و اهل بیت و نماز کار الگویی در کشور در حال انجام است که ناشی از نگاه تربیتی و تعلیمی مسئولان برای دانش آموزان و نوجوانان است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از دلایل برگزاری مسابقات قرآن و عترت در آذربایجان شرقی این هست که استان در حوزه عملکرد و سبقه فعالیت‌های قرآنی، در کل کشور الگو سازی شود.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: اجلاس سراسری نماز دانش آموزی و پنجمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی مراکز دارالقرآن کشور در تبریز برگزار خواهد شد.

«جعفر پاشایی» ادامه داد: در استان فصل جدیدی از آموزش و پرورش و تربیت در دل مدارس ایجاد شده است و مسابقات قرآنی به طور قطع تاثیر زیادی در فرهنگ سازی برای فرزندان استان خواهد داشت. ضمن این که نهضت نمازخانه سازی در ۱۶۲مدرسه استان ایجاد شده است که بیشتر آن‌ها مردمی هستند.

گفتنی است، آذربایجان شرقی میزبان پنج برنامه کشوری از جمله جشنواره سراسری اجلاس نماز، چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، پنجمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی مراکز دارالقرآن سراسر کشور، اولین جشنواره روش‌های نوین تدریس کتب مراکز دارالقرآن کشور و طرح کشوری پایش مراکز دارالقرآن‌ها است.

 

کد خبر 1124842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha