کانون فداییان ولایت، از برترین‌های استان تهران در سومین رویداد ملی فهما

کانون فرهنگی‌هنری فداییان ولایت مسجد حضرت زینب(س) شهرستان ری با کسب ۱۳۱۷۰ امتیاز یکی از کانون های برتر استان تهران در سومین رویداد ملی فهما است.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان سومین رویداد ملی فهما با شعار به توان مردم در بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در حال برگزاری است و حالا که چیزی تا پایان این دوره نمانده رقابت بین کانون های مساجد تنگاتنگ شده است.

از اینرو به سراغ یکی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد برتر استان تهران در سومین رویداد ملی فهما رفتیم تا ضمن مرور فعالیت ها و برنامه های ثبت شده در سامانه فهما، رمز موفقیت کانون را از زبان اعضای کانون جویا شده و آن را با دیگر کانونی ها به اشتراک بگذاریم.

محمد مهدی آب نیکی مدیر کانون فرهنگی‌ هنری فداییان ولایت مسجد حضرت زینب سلام الله علیها است که کار ثبت فعالیت های کانون در سامانه فهما را برعهده دارد.

وی در خصوص اهم فعالیت های کانون و دلایل جای گرفتن این کانون در بین برترین های فهما براساس امتیاز کسب شده تا این لحظه به خبرنگار شبستان گفت: کانون فرهنگی هنری فداییان ولایت شهرستان ری در سال 89 تاسیس شده است و با همکاری بچه های مسجد تلاش کردیم تا ضمن پررونق کردن فعالیت های کانون و مسجد به حضور جوانان در این مرکز شتاب دهیم.

آب نیکی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۱۷۰ امتیاز توسط این کانون در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است، گفت: این کانون دارای کتابخانه ای با ۱۰۰۰هزار جلد کتاب است و دوره های آموزشی خود را به صورت منظم و با حضور بچه های مسجد برگزار می کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری فداییان ولایت یکی از رموز موفقیت این کانون را نظم و انسجام در اجرای برنامه های فرهنگی هنری مسجد خواند و گفت: این کانون در زمینه قرارگاه سازندگی محرومیت زدایی و توزیع بسته های معیشتی یکی از کانون های موفق شهرستان ری واستان تهران به شمار می آید.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت های کانون فرهنگی هنری فداییان ولایت به حضور پرشور و گرم اعضاي فعال کانون در سينما جهت تماشاي فيلم منصوراشاره کرد و یادآور شد: این کانون در حوزه تعلیم و تربیت نیز بسیار فعال می باشد.

آب نیکی به فعالیت قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی در این کانون اشاره کرد و گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۰۰۰ بسته غذایی توزیع شد و بچه های مسجد در ضدعفونی معابر شرکت داشتند.همچنین برپایی موکب اربعین، تهیه ۱۰ مورد جهیزیه برای اهداء به زوج‌های نیازمند، جمع آوری 30 میلیون تومان کمک هزینه جهیزیه و پخت و توزیع یک‌هزار پرس غذای گرم از دیگر برنامه های کانون در ایام کرونا بوده است.

مدیر کانون فهما فداییان ولایت با اشاره به تشکیل حلقه صالحین با حضور هر حلقه 50 نوجوان گفت: کلاس های آموزش قرآن روزهای یکشنبه هر هفته و کلاس های تقویتی برای تمام دروس در مسجد دایر است همچنین هیات مسجد هر چهارشنبه برنامه دارد و کلاس های ورزشی در رشته های فوتبال و والیبال برای اعضای کانون تشکیل می شود.

به گفته وی، تجديد عهد با شهداي گمنام بهشت زهرا(س) با حضور بچه هاي کانون و برگزاری مسابقه نقاشي ويژه اعضاي خردسال و نوجوان کانون از دیگر برنامه های این کانون می باشد.

گفتنی است کانون فرهنگی هنری فداییان ولایت که تا به امروز رتبه دوم استان تهران را در سومین رویداد ملی فهما به خود اختصاص داده است به آدرس شهرستان ری بلوار فرمانداری بلوار فجر پنجم واقع گردیده است.

کد خبر 1127234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha