توطئه افتراق بین سنی و شیعه از سوی دشمن اوایل انقلاب کلید خورد

سید قاسم قریشی گفت: توطئه افتراق بین سنی و شیعه از سوی دشمن از اوایل انقلاب کلید خورد تا به اهداف پلید و شوم خود دست پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۲۵ آذر ماه «سید قاسم قریشی»، در همایش سران طوایف جنوب شرق کشور در شهرستان عنبر آباد،  گفت: مقام معظم رهبری این گونه مجالس و خاطرات شهدا را گنج می دانند بنابراین تجمیع سران عشایر سه استان و پیام وحدت این همایش،  خیلی مهم است.

جانشین بسیج مستضعفین افزود: پیروزی انقلاب اسلامی به دو گفتمان مسلط بر دنیا یعنی لیبرالیسم و سوسیالیسم که دنیا را بین خودشان تقسیم کرده بودند پایان داد و این دلیل دشمنی مستکبرین با انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان این مطلب که ماهیت و ویژگی استکبار جهانی و انقلاب اسلامی هیچگاه با یکدیگر یکسان نبوده است، خاطرنشان کرد: حیات استکبار به یغما بردن کشورهای ضعیف در دنیا است اما ماهیت انقلاب اسلامی بر پایه عدل و برابری مورد تاکید دین است.

قریشی اضافه کرد: با صراحت تمام، حضرت امام خمینی (ره) بر سفاکی اسرائیل و شوروی هجوم بردند تا این‌ که سفارتخانه اسرائیل تبدیل به سفارتخانه فلسطین شد.

جانشین بسیج مستضعفین با بیان این مطلب که حمایت انقلاب، از مردم مسلمان اعم از سنی و شیعه فلسطین در اولویت است، تصریح کرد: این مسیر مقاومت تا شهادت بزرگ مرد مقاومت پیش رفت و رژیمی که شعار از نیل تا فرات را سر می داد، امروز سرزمین اشغال کرده اش را ناامن می بیند.

وی اظهار کرد: تنها توان تسلیحاتی کشور ما در زمان جنگ تولید فشنگ و مونتاژ ژ۳ بود که با تکیه بر توان جوانان، امروز به حد اعلایی رسیده و مشکل آمریکا این است که کشور ما موشک های بالستیک، پهپاد و تانک های پیشرفته نداشته باشد و صادر نکند.

قریشی با اشاره به پیشرفت های کشور در زمینه های مختلف، ابراز کرد: کشور ما امروز بر خلاف اوایل انقلاب که سیم خاردار هم وارد می کرد، از نظر نظامی امنیتی، علمی و پزشکی، پرتاب ماهواره، هسته ای، سلول های بنیادین، نانو تکنولوژی در جهان در صدر قرار دارد و این درحالی است که بسیاری از کشورهای به اصطلاح پیشرفته در منطقه گاو شیرده آمریکایی ها محسوب می‌شوند.

جانشین بسیج مستضعفین با اشاره به این که امروز استکبار جهانی، توسط صنایع بزرگ و کارتل های نفتی اداره می شود، عنوان کرد: استکبار جهانی ادامه حیات خود را در به سرقت بردن منافع جهان اسلام در منطقه می داند بنابراین انقلاب اسلامی ایران سد محکم مقابل این غارت است.

وی ادامه داد: دشمن از طریق عوامل نفوذی خود با تهاجم فرهنگی، تهجر، ضربه زدن به دین در کشور می‌خواهد جلوی پیشرفت کشور را بگیرد و آن را تضعیف کند.

قریشی افزود: توطئه افتراق بین سنی و شیعه از سوی دشمن از اوایل انقلاب کلید خورد تا به اهداف پلید و شوم خود دست پیدا کنند.

جانشین بسیج مستضعفین تصریح کرد: شیعیانی در راستای افتراق بین شیعه و سنی قدم بر می دارند و بر علیه مقدسات اهل سنت سخن می گویند، شیعه دست نشانده انگلیس و هیزم بیار معرکه اختلاف امت واحده هستند و این شعار نیست.

وی در خاتمه عنوان کرد: خداوند متعال، قرآن و پیامبر اکرم (ص) از همه برادری و وحدت می خواهند و اصلی ترین وظیفه ما طبق کلام مقام معظم رهبری حفظ این وحدت است.

کد خبر 1127423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha