رویداد ملی فهما باعث انسجام‌بخشی برنامه‌های فرهنگی شد

پولاد گفت: رویداد ملی فهما باعث انسجام‌بخشی برنامه‌های فرهنگی و فعالیت‌های کانون‌ها شد و به‌صورت ساختارمند توانستیم فعالیت کانون‌ها را شناسایی و در حوزه‌هایی تخصصی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

 علیرضا پولاد در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بوشهر، با اشاره به نقش رویداد ملی فهما در شناسایی نخبگان و کشف استعدادها، گفت: چارچوب و اساس رویداد ملی فهما بر اساس شناخت استعدادهای محلات و ظرفیت کانون‌های هر محله است که در این رویداد با توجه به رواق‌ها و شبستان‌هایی که طراحی‌شده قابلیت‌های هر محله و استعداد هر نفر به‌صورت محله محور شناسایی و در حوزه‌های مختلف هنری به‌کارگیری می‌شود.


وی چارچوب رویداد ملی فهما و سامانه بچه‌های مسجد را بر اساس استعدادیابی دانست و اظهار کرد: در بحث شبستان فرهنگ در حوزه‌های قرآنی و حوزه‌های همدلی که بحث مواسات و کمک به مردم است ظرفیت‌ها اول محله محور و سپس شخص محور شناسایی می‌شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر با اشاره به دستاوردهای برگزاری سه دوره فهما در سطح کانون‌های مساجد استان، افزود: رویداد ملی فهما باعث انسجام‌بخشی برنامه‌های فرهنگی و فعالیت‌های کانون‌ها شد و به‌صورت ساختارمند توانستیم فعالیت کانون‌ها را شناسایی و در حوزه‌هایی تخصصی برنامه‌ریزی داشته باشیم.


پولاد بیان کرد: با توجه به حضور دیگر نهادهای فرهنگی در مسجد باید کانون مساجد جایگاه خودش را در حوزه فعالیت‌های فرهنگی شناسایی می‌کرد که با رویداد ملی فهما این اتفاق افتاد با این رویداد بزرگ توانستیم فعالیت‌های فرهنگی در حوزه مسجد را ساختار مند کنیم.


وی از دستاوردهای رویداد ملی فهما به برتری استان بوشهر در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: باافتخار اعلام می‌کنیم که در سال گذشته کتاب‌خوان، کتابدار و همچنین مؤلف برتر کشور از استان بوشهر بودند که این امر با توجه به شناخت استعدادها در حوزه فهما انجام شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر فعالیت‌های مردمی خودجوش را نقطه عطف فعالیت‌ها در فهما ۱۴۰۰ دانست و بیان کرد: با توجه به شعار رویداد ملی فهما 1400، شناسایی و به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی در بخش‌های مختلف هنری، فرهنگی و فعالیت‌های قرآنی و همدلی باعث شناسایی ظرفیت‌های مردمی هر محله هر مسجد در سطح استان شده که خود یک نقطه عطف در فهما 1400 است.

 

پولاد تجربه سومین دوره از رویداد ملی فهما در استان بوشهر را ارزیابی کرد و گفت: با توجه به سوابق دو سال گذشته، توانستیم ارزیابی خوبی از کانون‌ها داشته باشیم که ظرفیت‌های علمی، هنری و فرهنگی آن‌ها را شناسایی و به سمت کانون‌های تخصصی به‌کارگیری کنیم، برآیند این کار برگزیده شدن در فهما 1400 در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در سطح کشور شد.


وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در طرح شنبه‌های کتاب یکی از استان‌های موفق در سطح کشور بوده است، اظهار داشت: امسال در رویداد سوم این حوزه را با توجه به شناخت که از دو سال قبل داشته‌ایم، پرورش داده‌ایم که بتوانیم ظرفیت‌های خوبی را شناسایی که در سال‌های بعد در استان به‌کارگیری کنیم.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر بابیان برخی از فعالیت‌های شاخص کانون‌های مساجد استان در سومین دوره فهما، گفت: باافتخار اعلام می‌کنیم 46 گروه تخصصی سرود در استان داریم که بیش از 63 اثر تخصصی دارند؛ که طی این سه سال گذشته سامان‌دهی شدند و امروز باوجود سامانه بچه‌های مسجد و همچنین رویداد ملی فهما باقدرت می‌توان گروه‌های هنری، فرهنگی و همچنین ظرفیت‌ها و نقاط قوت آن‌ها را شناسایی کرد.


پولاد با اشاره به اینکه در حوزه تئاتر در روستای زیارت استان بوشهر کار تخصصی به‌صورت ملی انجام‌شده است، تصریح کرد: امسال باافتخار اعلام می‌کنیم در رویداد ملی فهما 1400 که با شعار «به توان مردم» برگزار می‌شود، در رواق دانش استان برتر کشور و همچنین در رواق فیلم استان بوشهر به‌عنوان مدیر رواق و هماهنگ‌کننده انتخاب‌شده است، این انتخاب‌ها نشان‌دهنده آن است که این ظرفیت در استان بوشهر وجود داشته است، استان بوشهر همچنین در حوزه فیلم و فیلم‌سازی ظرفیت‌های خودش را به‌خوبی شناخته است که آماده ارائه به جامعه هنر است.


وی توانمندتر شدن، تخصصی، فعال‌تر و به‌روزتر شدن کانون‌ها و حضور آن‌ها در حوزه فضای مجازی طبق دستور مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده مفید از اوقات فراغت جوان‌ها در حوزه فضای مجازی را یکی از دستاوردهای مهم رویداد ملی فهما دانست.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر با اشاره به ظرفیت استان بوشهر در حوزه‌های مختلف فرهنگی و همچنین تنوع آداب و رسوم، گفت: همه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر و همچنین مساجدی که کانون ندارند که هرچه سریع‌تر در کمترین زمان به‌صورت آنلاین کانون خود را ثبت کنند تا از این ظرفیت فرهنگی برای توسعه استان استفاده کنند.


وی در پایان بیان کرد: کانون شاه خراسان در استان بوشهر مقام کانون برتر کشور در حوزه روستایی بوده است و همچنین مقام ششم کشور در حوزه شهری را در کارنامه خودداریم و این نشان‌دهنده آن است که کانون‌های استان توانمند بوده که امید است در فهما 1400 هم مانند سال گذشته بدرخشند.

کد خبر 1127604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha