دمیدن روحیه امید رسالت اصلی رسانه ها/  ملاک توسعه استان استفاده از ظرفیت جوانان نخبه است

بهرام نیا با بیان اینکه رسانه باید شجاع و نترس و اما خداترس باشد، گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان برای توسعه ایلام ضروری و فارغ از هر نوع نگاه سیاسی از نخبگان استان در تولید علم، مصرف علم، ارائه نظرات آنان در کار، اشتغال و بهره وری استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، عصر امروز(۲۷ آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان ایلام، با تسلیت ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: بسیار خوشحال و خرسندم  که امروز در میان جمعی از عزیزان  به عنوان اصحاب رسانه قرار دارم، هویت بنده رسانه ای بودن را می رساند و  همواره رسانه ها را به عنوان مشاور خود دانسته‌ برای تحقق اهداف پیش رو از ظرفیت رسانه ها استفاده  خواهم کرد.


«حسن بهرام نیا» با بیان اینکه رسالت رسانه، ایجاد امید در جامعه است، افزود: نقد رسانه باید منصفانه و سازنده باشد، بنده رسانه را ناظر بر عملکرد دستگاه های اجرایی می دانم، قریب به سه ماه از عمر دولت سیزدهم می گذرد و من صدای بخش از مردم را قبل، حین و هم اکنون بعد از مسئولیت استانداری ایلام، از طریق رسانه ها شنیده ام.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه رسانه باید شجاع و نترس و اما خداترس باشد، افزود: رسانه های استانی بیشترین زحمات در بحث مقابله با کرونا کشیدند و همراهی کردند و  در جلسات ستاد مبارزه با کرونا حضور داشتند، اما آنچنان که باید از این رسانه ها، تقدیر و تجلیل به عمل نیامد.


وی بیان کرد: بر خود وظیفه دانستم که در جمع رسانه از زحمات دوستان رسانه ای، تشکر کنم، رسانه دینی باید نسبت به مسائل حوزه ای که مطرح می کند، آگاهی کامل داشته باشد تا از شبهاتی که می تواند به وجود بیاید، آگاهی کامل داشته باشد و از به وجودآمدن شبهه جلوگیری کند، از این جهت کسب آگاهی عمیق موجب می شود که رسانه عامل و ابزار دست دیگران نشوند.


بهرام نیا  با بیان اینکه رسانه ها می توانند به عنوان مشاورینی امین وبا توجه به اوصافی که در وصف رسانه ها بیان نمودم، راه توسعه را برای ما روشن کنند، گفت:  امیر مومنان حضرت هلی(ع) می فرمایند که « مومن باید زیرک و باهوش باشد» و از یک سوراخ نباید دو بار گزیده شود، مومن باید تیزهوش و زیرک باشد و رهبر معظم انقلاب در باب این موضوع و نشریات که یک ظرفیت بالقوه ای در اختیار دارند فرمودند « اگر این ظرفیت را در اختیار دشمن قرار دهند قطعا به عنوان پایگاه دشمن از آنها یاد می شود».

استاندار ایلام با بیان اینکه  رسانه ها همچون شمشیر دو لبه رسالت خطیری را بر عهده دارند، ابراز کرد:  امروز با مجموعه ی استانداری تصمیم گرفتیم که اصحاب قلم، رسانه، مطبوعات مکتوب، شنیداری و فضای مجازی و همه  آنانی که در راستای انتشار خبر تلاش می کنند را دعوت کنیم  و در قالب یک نشست خبری برای شنیدن صحبت های عزیزان در خدمت شما باشیم،  بنده در این جلسه شنونده خواهم بود و صحبت های شما را می شنوم چون این نظرات چراغ راه ما خواهد بود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه استفاده از ظرفیت نخبگان برای توسعه ایلام ضروری است، افزود:  فارغ از هر نوع نگاه سیاسی از نخبگان استان در تولید علم، مصرف علم، ارائه نظرات آنان در کار، اشتغال و بهره وری استفاده خواهیم کرد، مهم ترین ملاک ما برای استفاده از ظرفیت جوانان باانگیزه و نخبه، توسعه و پیشرفت استان در تمامی حوزه ها و بخش ها است.

 

استاندار ایلام با بیان اينکه یکی از موضوعات اصلی و دغدغه‌ی ما ساماندهی وضعیت مدیریت استان است، گفت: هم‌اکنون همه‌ مدیران همراهی خوبی دارند و پای کار هستند، ولی تغییرات مدیریتی فرآیندی دارد که باید طی شوند مدیران باید با کار شبانه روزی  و داشتن روحیه جهادی برای رفع مشکلات مردم گام بردارند  و در راستای حفظ زنجیره ارزش تولید نیز به صورت همه جانبه تلاش کنند.

 

وی بیان کرد: مدیران ما باید تا آخرین روز کاری با جدیت فعالیت داشته باشند، قطعا دوستان ما وجدان کاری دارند و در حال انجام وظایف خود هستند و چنانچه کوتاهی صورت گیرد، برخورد خواهد شد، مدیران باید جهادی عمل کنند بدین معنی که ساعت برای آنها ملاک نباشد و روحیه فسادستیزی را هم ترویج دهند و هم بعنوان الگو در اداره امور مورد توجه قرار دهند.

 

بهرام نیا با تاکید بر اینکه برنامه توسعه راهبردی درحوزه خارجی در استان دنبال می شود، یادآور شد: تشکیل کمیته روابط فرهنگی اقتصادی با عراق در استانهای همسایه، تشکیل کارگروهمشت ک اربعین حسینی بین استان های همسایه با عراق، راه اندازی میز مشترک اقتصادی در استان های همسایه با کشور عراق، جذب سرمایه‌گذاران عراقی در استان،راه اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، راه اندازی بازارچه های مرزی، توسعه منطقه آزاد و روابط تجاری اقتصادی و توسعه گردشگری سلامت جزو برنامه های مهم با در تعامل استان ایلام کشور عراق است.

وی تصریح کرد: توسعه گردشگری خارجی به منظور برنامه ریزی جهت ورود گردشگران عراقی به استان، جذب داتشجوهای عراقی به دانشگاه های استان، رفع موانع توسعه صادرات به عراق، تشکیل کارگروه مشترک جهت رفع مشکلات صادراتی همسایگان عراقی و صادرات  فنی و مهندسی از دیگر برنامه های ما برای توسعه روابط تجاری با کشور عراق است.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه در هر زمینه ای که احساس کنیم نیاز به مشاوره است حتما از حضور مشاور زبده استفاده می کنیم و مشاور را هموار کننده راه برای رسیدن به هدف می دانیم، افزود: برنامه های فرهنگی و هنری جایگاه ویژه ای در توسعه استان دارد، روح انسان برای تعالی نیاز به شادی روحی و معنوی دارد، سینما و مسجد، تفریحگاه و مراکز فرهنگی نیاز است و باید به این مراکز توجه شود.

 

بهرام نیا با اشاره به اینکه باید از نظر معنوی و مادی مراکز فرهنگی تقویت شوند، افزود: بخش فرهنگی هر دستگاهی، بودجه دارد و باید مدیران به این مسایل توجه داشته باشند، مدیران باید نسبت به آن رسالتی که بر عهده دارند، فعال و پاسخگو باشند، بر کار آنها نظارت می شود اگر بنا بود بمانند از توان آنها استفاده می شود.

 

استاندار ایلام در خصوص برنامه برای استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی، گفت:  در کنار توانمندی، تجربه وتخصص شرط انتخاب مدیران بهره مندی از شاخصه های جهادی، پاکدستی و حتی الامکان جوان و برخوردار از انرژی بالقوه که در کنار این شاخص‌ها، اگر مانیفست دولت را هم قبول داشته باشند، بسیار عالی خواهد شد.

 

بهرام نیا خاطرنشان کرد: همه آحاد مردم برای انتخابات زحمت کشیده اند، در انتخابات حضور پرشور داشتند و قطعا از وجود  افراد، نظرات و مشاورت آن ها استفاده می شود و متناسب با توانمندی آنها در بدنه اجرایی استان استفاده  خواهد شد.

 

 

کد خبر 1128357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha