اقتصاد دیگر توان بازیابی خود را ندارد

ملکی با بیان اینکه وضعیت اقتصاد کشور به گونه‌ای است که اقتصاد دیگر توان بازیابی خود را ندارد، گفت: متأسفانه در حال حاضر فقط در حال استفاده از اندوخته‌ها هستیم و باید روزی منتظر تمام شدنش باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، علی ملکی، کارشناس اقتصادی شب گذشته (شنبه 27 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه اقتصاد شبکه‌ای متصل به هم است و نمی‌توان آن را با چند نرخ ارز به پیش برد، گفت: به اصطلاح؛ اقتصاد یک بدن است که نمی‌توان دستوری اعلام کرد فلان قسمت از این بدن دمای خاصی و دیگر عضو این بدن دمایی دیگر داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه در کشور ما آنقدر حجم رانت، بالاست هیچ سیستم و سامانه‌ای جلودار آن نخواهد بود، گفت: اگر بخواهیم در کنار هر فعال اقتصادی یک بازرس یا پلیس بگذاریم سطح تنش در جامعه و اقتصاد کشور بالا خواهد رفت ضمناً یک فعال اقتصادی که قرار نیست هر روز به نهاد نظارتی پاسخ دهد.

 

وی افزود: وضعیت اقتصاد کشور به گونه‌ای است که اقتصاد دیگر توان بازیابی خود را ندارد و متأسفانه در حال حاضر فقط در حال استفاده از اندوخته‌ها هستیم و باید روزی منتظر تمام شدنش باشیم.

کد خبر 1128412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha