۳۰ آذر؛ پایان روزشمار رویداد ملی فهما

سه شنبه ۳۰ آذرماه، شمارش روزهای ارسال گزارش سومین رویداد فهما برای کانون های فرهنگی و هنری به پایان می‌ رسد و زمان برای ارزیابی داوران آغاز می شود.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: سومین دوره رویداد ملی فهما ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد از ابتدای امسال آغاز شده و 30آذرماه زمان برای ارسال گزارش و شمارکت اعضا به پایان می رسد تا داوران برای شناسایی و معرفی کانون های برتر اقدام کنند.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد تا ساعت 24 روز 30 آذر فرصت دارند تا توانمندی و ظرفیت های خود را برای ارزیابی ارسال کنند و این روزها و ساعات تکاپوی خاصی در بین اعضای این مراکز ایجاد شده است.

اصفهان با ظرفیت بیش از هزار و 800 کانون فرهنگی و هنری، 32 کانون بیش از 10 هزار امتیاز دارند و کانون های فرهنگی و هنری کانون رهروان حضرت مهدي(عج) اصفهان، معراج الصالحین کاشان، امام حسن مجتبی(ع) تیران، آینده سازان لنجان، عدالت کاشان،پنج تن چادگان و مهدی موعود فلاورجان صدرنشینان فهما استان هستند.

 

کانون های صدرنشین استان اصفهان در سطح کشور نیز بر اساس شاخص امتیازی رتبه زیر 50 را به خود اختصاص داده اند و بر اساس ظرفیتی که این استان دارد، پیش بینی می شود که شاهد خبرهای خوبی از موفقیت های این مراکز در کشور باشیم.

اصفهان پایتخت جهان اسلام و با ظرفیت بالای فرهنگی و هنری می تواند افتخارات زیادی را بدست آورده و همواره مهد موفقیت ها بوده که امیدواری امسال این استان پایتخت فهما کشور بشود.

علاوه بر رتبه و امتیاز و جایزه، رقابت سازنده و موثر و منسجم کانون ها در کنار همدیگر تجلی گر زیبایی هایی بوده تا حوزه فرهنگ و هنر مساجد فرصتی برای رفع نیازهای هر منطقه و اعتلای فرهنگ اسلامی باشد.

 

*اقدامات فرهنگی و هنری در بیان خادمین مساجد

 

مدیران مسئول، تیم اجرایی و اعضای کانون های فرهنگی و هنری خادمان حوزه عمران معنوی مساجد هستند که اقدامات شاخص این مراکز توانسته چراغ راه هدایت و پیشرفت را فراهم سازد.

این افراد دلسوز توان و ظرفیت های مردمی را برای اعتلای فرهنگی و هنری جامعه با تمرکز بر هنر و فرهنگ اسلامی بکار گرفته اند.

کانون رهروان حضرت مهدی(عج) اصفهان که سال گذشته در رواق نمایش موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر بود امسال نیز صدر نشین امتیازات فهما استان اصفهان است.اعزام گروه نمایش به مناطق مختلف از جمله فعالیت های این مرکز است که خدمات فرهنگی آن به بخش های کشور می رسد.

ترویج فرهنگ مطالعه از ظرفیت های این مرکز فرهنگی و هنری به شمار می رود.

 

کانون فرهنگی وهنری معراج الصالحین کاشان که در طرح ایران قوی جز کانون های برتر بود، امسال نیز سطح بالایی از امتیازات فهما را به خود اختصاص داده که به گفته مدیر این مرکز پیشرفت کانون ثمره جوان گرایی، نوآوری و خلاقیت است.

کار تشکیلاتی، انسجام در برنامه ها، فعالیت در حوزه کارآفرینی، تولید محتوا، کلاس های آموزشی و ایجاد فضای حمایتی از اقشار آسیب پذیر از شاخص ترین فعالیت های این کانون است.

 

کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران دیگر مرکز فرهنگی و هنری که دارای بیش از 15 هزار امتیاز است و سال گذشته برگزیده کتاب طرح ایران قوی بود.

جشنواره نمایش قرآنی، خوشنویسی پیامبر اعظم، تئاتر مذهبی و اعتقادی، تولید فیلم و محتواهای چند رسانه ای با موضوعات اخلاقی از جمله اقدامات و برنامه های این مرکز است.

 

*آینده روشن پیش روی کانون های مساجد استان اصفهان

 

با توجه به رقابت موثر و هم پوشانی که کانون های رابط و کارشناسان انجام داده اند، می توان آینده خوبی را برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان پیش بینی کرد.

تداوم این تعاملات سازنده خواهد بود و نتایج اثر گذار آن متوجه جامعه خواهد شد.

کد خبر 1129052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha