نخستین همایش ملی مهار افراط گرایی و تروریسم در آستان مقدس حسینی

دبیرخانه آستان مقدس حسینی از آمادگی کامل خود برای میزبانی نخستین همایش ملی مهارافراط گرایی و تروریسم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، «شیخ علی القرعاوی» رئیس کمیته مقدماتی این همایش گفت: دبیرخانه عمومی آستان مقدس حسینی برای میزبانی نخستین همایش ملی برای مهار افراط گرایی و تروریسم آماده می شود. این همایش قرار است با شعار «القاعده و داعش تهدید برای صلح اجتماعی» و با نظارت شیخ عبدالمهدی کربلایی برگزار شود.

 

القرعاوی افزود: آمادگی برای برگزاری این همایش با تشکیل کمیته های مقدماتی و علمی و با کمک از شرکای نهادی رسمی و دولتی و باهدف مهار افراط گرایی و تروریسم  و یادآوری دلاوری ها و جانفشانی های شهدا که برای زندگی دیگران جان دادند، انجام شده است.

 

وی ادامه داد: شرکای ما دبیر شورای وزیران، مشاور امنیت ملی، بسیج عتبات، اوقاف شیعه،سنی و ایزدی، وزارت کشور، دفاع، آموزش عالی و تحقیقات علمی هستند. کمیته مقدماتی این همایش همچنین با برخی از دانشگاه های عراق مانند دانشگاه اربیل در کردستان، دانشگاه موصل، دانشگاه الانبار، دانشگاه بغداد، دانشگاه بصره، دانشگاه کربلا، دانشگاه کوفه، دانشگاه وارث الانبیاء و سایر نهادهای دولتی هماهنگ است.

 

در همین حال، عقیل شریفی، عضو کمیته مقدماتی این همایش و رئیس بخش رسانه در آستان مقدس حسینی گفت: فعالیت های این همایش از 22 تا 23 فوریه 2022 میلادی با هدف تشویق محققان برای کشف علل پیدایش افراط گرایی و ابزارهای توقف آن برای خروج توصیه هایی برای مهار پدیده افراط گرایی انجام می شود.

شریفی افزود: کمیته های این همایش بیش از 100 مقاله دریافت کرده اند و همچنان تحقیقات دیگر درحا دریافت است.

 

کد خبر 1129356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha