تشکیل کمیته های اقدام مشترک در سطوح استانی و شهرستانی برای نظارت و رصد مستمر بازار

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور از تشکیل کمیته های اقدام مشترک در سطوح استانی و شهرستانی برای نظارت و رصد مستمر بازار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محسن کوشش تبار گفت: به منظور مدیریت بهینه بازار و با هدف هم افزایی در انجام وظایف ومسئولیت های محوله و تشریک مساعی دستگاههای اجرایی مرتبط ونیز سازماندهی و جلب همکاری نیروهای داوطلب مردمی در زمینه بازرسی و نظارت بر بازار استانها و شهرستانها ، دستور العمل تشکیل کمیته های اقدام مشترک در سطوح استانی و شهرستانی تهیه و به استانداران سراسر کشور ابلاغ  شده است .


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور افزود: این  کمیته ها ذیل کارگروه تنظیم بازار استانی فعالیت نموده و بر تشکیل و نظارت مستقیم استانداران و فرمانداران بر تصمیمات متخذه و پیگیری مصوبات آن تأکید گردید است . کمیته های استانی به ریاست استانداران تشکیل می گردد و در غیاب استاندار، معاونین هماهنگی امور اقتصادی استاندار ریاست جلسه را بر عهده خواهد داشت . دبیرخانه کمیته در اداره کل تعزیرات حکومتی استان مستقر بوده و مدیر کل تعزیرات حکومتی استان نیز دبیری جلسات را بر عهده خواهد داشت . همچنین روسای سازمانهای جهاد کشاورزی وصنعت ؛ معدن وتجارت و نیز روسای بسیج اصناف و اتاق اصناف استان نیز به عنوان اعضاء کمیته تعیین گردیده اند . همچنین کمیته های متناظر شهرستانی با ریاست فرمانداران محترم در شهرستانها تشکیل می گردد .


کوشش تبار اضافه کرد: با توجه به تاکیدات در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی برضرورت به اوج رسانیدن مشارکت مرمی و مسابقه ی خدمت رسانی ، استانداران و فرمانداران می باید برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از نیروهای بسیج برای نظارت بر بازار را انجام دهند و از ظرفیتهای مردمی برای تنظیم بازار استان بهره بجویند .


وی در پایان گفت: از مسئولین عالیه در همه سطوح اعم از استانی و شهرستانی انتظار می رود اهتمام ویژه برای تدوین برنامه های عملیاتی برای نظارت بر وضعیت بازار منطقه عملیاتی تحت پوشش خود داشته و ضمن احصاء راهکارهای لازم برای بهبود نحوه ارتباط دستگاههای متولی تنظیم بازار ، بر اجرای برنامه هاو تصمیمات ملی در این خصوص نیز نظارت ویژه نمایند .

کد خبر 1129689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha