هفته آینده؛ آغاز آبرسانی به ۱۳۰۰ روستا

آبرسانی به یک هزار و ۲۹۱ روستا که جمعیت مشمول آن ۶۳۳ هزار نفر است از هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آبرسانی به یک هزار و ۲۹۱روستا از هفته آینده آغاز می‌شود که جمعیت مشمول این یک هزار و ۲۹۱ طرح ۶۳۳ هزار نفر است.

 

بنابراین گزارش، آبرسانی به روستاها یکی از برنامه‌هایی است که وزیر نیروی دولت سیزدهم بر آن تاکید دارد. ارتقای شاخص آبرسانی روستایی به ۹۰ درصد در این برنامه مورد تاکید قرار گرفته است که در مجموعه‌های خارج از وزارت نیرو یعنی مجلس شورای اسلامی هم آبرسانی روستایی مورد توجه جدی قرار گرفته و بودجه خوبی برای این امر دیده شده است.

 

براین اساس مقرر شد در گام نخست ۱۰ هزار روستا در کشور هدف‌گذاری شود و ملاک عمل قرار گیرد. برآورد امروز از بودجه مورد نیاز براین این کار حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است که اختصاص خواهد یافت و با اختصاص آن یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور شکل خواهد گرفت. در این پروژه قرار است ۲۱ هزار کیلومتر لوله‌گذاری و ۷۸۰ ایستگاه پمپاژ احداث شود. بیش از ۲ هزار و۳۰۰ مخزن بازسازی و ۶۰۰ مخزن جدید نیز احداث خواهد شد.

 

یادآور می شود: ۹ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور با تنش آبی هستند که بخشی از این جمعیت در ۱۳ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار و مابقی آنها در ۱۵ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار زندگی می‌کنند.

 

 

کد خبر 1129917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha