اصلاحات اقتصادی در کشور ضروری است/ شهید سردار سلیمانی جلودار یک حرکت جهانی است

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه سه رکن اساسی ولایت شامل ارتباط با ولی، ارتباط با مردم، و جهاد و درگیری با دشمن در شهید سردار سلیمانی کاملا مشهود بود، گفت: اصلاحات اقتصادی در کشور یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۱۰ دی) در خطبه های نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه ۸۳ کتاب شریف نهج البلاغه؛ اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که ای بندگان خدا! شما را به تقوا و ترس از خدایی که مثل هایی برای بیان حقایق ذکر کرده است، سفارش میکنم، همان خداوندی که مدت زندگی شما را معین فرموده است و لباس های زیبا بر شما پوشانید و زندگی پر وسعت به شما بخشید، خدایی که حساب و شمارش را بر گِرد شما قرار داد و جزا را مراقب شما نمود (تمام اعمال شما تحت حساب است و پاداش و کیفر الهی در انتظار شما است همان کس که شما را با نعمتهای گسترده و بخششهای وسیع (خود) مقدم داشته و با دلایل روشن و رسا، شما را (از مخالفت فرمانش) بیم داده است، تعداد شما را به خوبی میداند و مدتهای کوتاهی برای توقف در این جهان برای شما مقرر فرموده، جهانی که قرارگاه آزمایش و سرای عبرت است، در آن آزموده می شوید و در برابر اعمالی که انجام داده اید، حسابرسی خواهید شد.

 

حجت الاسلام «شهاب الدین میهن پرست» با بیان اینکه اصلاحات اقتصادی در ایران یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است، افزود: تعدد مشكلات و ضیق امکانات و عدم وجود زیرساخت ها سخت افزاری و نرم افزاری باعث شده است تا اولویت بندی اصلاحات اقتصادی تبدیل به موضوع رور شود. اکنون این پرسش مطرح است که موتورهای اصلی اصلاحات اقتصادی کدامند و کدامیک اولویت دارند و چگونه باید اجرا شوند؟

 

وی بیان کرد: براساس آنچه از مجموع اظهارنظرهای کارشناسان به دست آمده و تقریبا تفاهم و اتفاق بران است این است که در شرایط کنونی چهار گزینه شامل اصلاح نظام بانکی کشور، اصلاح ساختار برنامه و بودجه، اصلاح پرداخت ارز ترجیحی و اصلاح روش ارائه بنزین برای اصلاحات اقتصادی روی میز  سیاستگذار قرار دارد.

 

امام جمعه شهر چوار یادآور شد: ویژگی مهم این چهار اولویت این است که حل هریک از آنها منجر به حل بسیاری از مشکلات و معضلات اقتصادی و اجتماعی و حتی فرهنگی خواهد شد.

 

حجت الاسلام میهن پرست در ادامه با اشاره به ایام دهه فاطمیه، اظهار کرد: به بیان امام صادق(ع) حضرت زهرای اطهر(س) هنگام هجوم دژخیمان به خانه وحی و آتش زدن درب خانه وحی، در بین درب و دیوار یک آیه قرآن را یادآور شدند که بسیار قابل توجه و تأمل است، حضرت خطاب به سردمدار مهاجمان می فرمایند: «این چه جرأت و جسارتي است که نسبت به خدا و رسول خدا کرده ای؟ آیا مې خواهی نسل رسول خدا(ص) را نابود کني؟ آیا می خواهی نور خدا را خاموش کنی؟ با اینکه خداوند نور خود را در هر حال حفظ می کند و تداوم می بخشد.

 

وی تصریح کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) در این شرایط حساس تاریخی، که به تعبیر حضرت امیرالمؤمنین(ع)، عصر «تیرگی کور» بود، ظاهرا جبهه حق در بدترین وضعیت ها قرار دارد و همه اهل بیت(ع) در معرض خطر هستند، به یکی از امیدبخش ترین آیات قرآن اشاره می فرمایند:« دشمنان تصمیم دارند که نور خدا را با دهان های خود خاموش کنند، در حالی که خداوند کامل کننده نور خویش است، هرچند کافران ناخشنود باشند.»(صف: ۸).

 

امام جمعه شهر چوار در ادامه با اشاره ۱۳ دی سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی، گفت:یکی از ویژگی های مهم این شخصیت این است که حلودار حرکتی است که این حرکت، حرکت جهانی است. حرکتی از  جنس رشد همه انسان ها بوده و انقلابی است که در درون انسان ها شکل می گیرد.

 

وی بیان کرد: اصلی ترین دليل غیبت این است که حضرت نیاز به این دارد که جریان شیعی انقلابی شکب بگیرد که قدرت مبارره با طاغوب را داشته باشد. یعنی مسئله، مسئله قدرت است و منشا قدرت و توان در اندیشه دینی و  ایمان مردم اسب.

 

حجت الاسلام میهن پرست ابراز کرد: نکته دوم این است که این انسان و این قدرت، اولین جایی که خود را بروز می دهد، ساخت و بافت اجتماعی است که همان طرح ولایت الهی و  قرآنی است، طرح ولایت در یک جامعه، طرحی است که اراده عمومی جامعه در آن شکل می گیرد و این اراده عمومی جامعه در کل جهان اثربخش و پیش برنده است.

 

امام جمعه چوار با بیان اینکه انسان تراز عصر غیبت، انسان ولایی است، گفت: شهید سلیمانی، جامع سه رکن اساسی انسان ترار عصر عیبت است، انسانی ولایی است،  ولایت، سه رکن اساسی ارتباط با ولی، ارتباط با مردم، و جهاد و درگیری با دشمن دارد که این سه ویرگی در حاج قاسم به خوبی مشهود بود.

 

وی گفت: ارتباط حاج قاسم با ولی، ارتباطی فکری، عملی و عاطفی بود، یعنی در این رابطه، حاج قاسم ولی را حکیمانه می فهمد و به لحاط حكمي و اندیشه ای، مثل ولی تحلیل می کند و مثل او اقدام می کند، از آن طرف ارتباطش را با مردم می بینیم، طیف های مختلف را بچه های خود می بیند. نیروهای مدافع حرم را در سیل خورستان می برد، به وسط صحنه و کمک به مردم می رود. فقط درد ایران را ندارد و تک تک انسانها را حرم می داند.

کد خبر 1132712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha