لزوم تبیین واقعیت های جبهه مقاومت با زبان هنر

سردار برسلانی به مجاهدت های سردار شهید قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: هنرمندان با زبان هنر واقعیت های جبهه مقاومت و ایثار ۷۰ شهید خانطومان را تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار«احمدبرسلانی» امروز(۱۱دی) در محفل شعر نگین سلیمان «روایت حبیب» بیان کرد: وظیفه ما پرداختن به جزییات با نگاه دقیق به خلقیات شهدا است، شهادت کار مردان خدایی است مردان بزرگ هستند که به عرصه‌های سخت می‌روند و حماسه می‌آفرینند.

 

جانشین فرماندهی سپاه کربلا افزود: هنر فرماندهان و رهبران نظامی فراتر از مدیریت بود، یعنی آنقدر به جزییات می‌پردازند تا در قلب‌ها حضور پیدا کنند، این چه هنری است، این هنر بزرگی است که از خالق اصلی آمده و برگرفته از الهامات الهی است.

 

سردار برسلانی یادآور شد: رزمندگان در شرایط سخت چنان روحیه‌ای داشتند که فقط به هدفشان فکر می کردند آن هم دفاع از مستضعفان، هویت و آزادگی و ارزش‌های انسانی بود، این هنر مردان بزرگی چون حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی و غیره بود.

 

وی گفت: این شهدا در زمانی پا به عرصه میدان گذاشتند که شاید خیلی از افراد با این تفکر که دوران دفاع مقدس تمام شد، تنها گزینه‌ای که برای عزیزان ما انگیزه ایجاد می‌کرد این بود که مراحل عرصه جذب را سخت تر کنیم تا به خودشان بقبولانند که علت عدم حضور در جبهه نداشتن توان جسمی است ما از نوجوان ۱۵ ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله داشتیم، پدر و پسری که هر دو با هم آمده بودند.

 

سردار برسلانی گفت: در روز انتخاب داوطلبان مراحل را آنچنان سخت می‌گرفتیم تا بتوانیم از افراد با توان جسمی بالا استفاده کنیم، اینها روح بالای الهی داشتند، لشکر ۲۵ کربلا و دیگر یگان‌ها ما در عرصه نبرد خوش درخشیدند اخلاص بچه‌ها در مرحله عمل حرف اول را می‌زد، تا جایی که ارتش ایدئولوژی غرب در مقابل نیروهای ما کم آورد.

 

وی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت با نیروی درونی به وعده الهی تکیه کرده و سه ماهه داعش را نابود کردند، اینجا مکتب انقلابی حاج قاسم ایجاد شد، دشمن هر کجا که در تنگنا قرار گرفت دست به ترور زد، اینها دیدند این مرد بزرگ با هنر خودش در قلوب مردم کشورهای منطقه جای پیدا کرد برنتابیدند.

 

سردار برسلانی اعلام کرد: دشمن تنها راه حل خود را به ترور رساندن حاج قاسم دید، اما فکرش را نمی‌کردند که اگر جسمش را بگیرند خونش و روح بزرگش چه خواهد کرد که باعث وحدت بین تمام ادیان خواهد شد، امروز وحشت دشمن کاملا مشخص است، این دشمنی دشمن است ما قبول داریم چاره ای ندارند، مردان بزرگی راه حاج قاسم را ادامه دادند.

 

جانشین فرماندهی سپاه کربلا، اضافه کرد: ابر قدرتی که ادعا دارد که اگر پرنده‌ای در آسمان پرواز کند ما قدرت‌های آهنین را ایجاد کردیم که با آن مقابله می‌کنیم چه هنری داشت؟ حاج قاسم ها یک انتقام کوچک از آمریکای جنایتکار گرفتند و پایگاه عین الاسد را با خاک یکسان کردند خواستند بگویند جاهایی را که فکر نمی‌کنید را هدف قرار می‌دهیم، نگاه ما نگاه مکتب حاج قاسم است تا دشمن سلاح را به سمت ایشان نمی گرفت اقدامی نمی‌کردیم.

 

سردار برسلانی یادآور شد: حاج قاسم تجربه جنگ با اشرار در جبهه مقاومت به مدت ۲۶ سال را داشت، حاصل آن زحمات با اخلاص ایجاد عزت جهانی بود که نوجوانان حاضر در مراسم حاج قاسم علت حضورشان را الهام درونی اعلام می‌کردند‌، عزیزی از بهترین و نزدیکترین مرد خدا رفت، همه ناخوداگاه حرکت کرده و جانشان را فدا کردند ۷۰ شهید در خانطومان دادیم ما افتخار می کنیم.

 

وی اذعان کرد: حاج قاسم حاصل زحمات ۴۰ ساله خود را گرفت، امیدواریم بتوانیم تکلیف سختی را که به گردن ماست انجام داده و در مقابل دشمنی که با تمام قوا ایستاده عمل کنیم، هنرمندان با هنر خود می‌توانند در این جنگ نرم تبیین‌گری داشته باشند، آنها به دنبال ایجاد حوادث و فتنه‌ها هستند وظیفه بنده و شما روشنگری است.

کد خبر 1133274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha