پیمانکاران برای مالیات عملکرد باید دفاتر و اسناد داشته باشند

فرخی گفت: برای مالیات عملکرد، پیمانکاران باید دفاتر و اسناد داشته باشند و مالیات بر ارزش افزوده نیز بر اساس اسناد و مدارک واقعی مودی قابل بررسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «طهماسب فرخی»، امروز (دوشنبه 13 دی) در جلسه بررسی مشکلات پیمانکاران فارس توسط کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی فارس گفت: سازمان امور مالیاتی در اجرای ماده 167 قانون مالیات های مستقیم، می تواند بدهی مالیاتی مودیان را حداکثر تا 36 ماه تقسیط کند اما طبق بخشنامه ها تفویض اختیار تا 12 ماه نهایتا امکان تقسیط است که در ستاد تسهیل بر اساس مصوبه هیئت وزیران و با رعایت ماده 167 می توان بدهی مالیاتی شرکت های تولیدی را تا 60 ماه تقسیط کرد.

معاون مودیان بزرگ مالیاتی سازمان امور مالیاتی فارس افزود: این مصوبه برای شرکت های پیمانکاری نبوده اما برای شرکت های پیمانکاری نیز این تقسیط بیش از 12 ماه انجام شده و در موارد خاص خارج از اختیارات نیز بدهی مالیاتی مودیان تقسیط شده است.

وی اضافه کرد: از سال 98 به بعد، سازمان امور مالیاتی اجازه جریمه مودیانی که به دلیل تسویه نشدن مطالبات خود از کارفرمایان دولتی قادر به پرداخت مالیات خود نبوده اند را ندارد و در موارد 98 به قبل تا زمانی که کارفرما بدهی خود را به پیمانکار پرداخت نکرده با تایید کارفرما کل جرایم بخشیده می شود.

فرخی اعلام کرد: در مورد کارفرمایان دولتی، بدهی ارزش افزوده یا تهاتر می شود یا تقسیط و نمی توان تعداد اقساط را برای همه ثابت اعمال کرد و ممکن است واحدی نیاز به تعداد اقساط بیشتر یا کمتر تشخیص داده شود.

فرخی ادامه داد: برای مالیات عملکرد، پیمانکاران باید دفاتر و اسناد داشته باشند و مالیات بر ارزش افزوده نیز بر اساس اسناد و مدارک واقعی مودی قابل بررسی است.

معاون سازمان امور مالیاتی فارس تاکید کرد: تهاتر مطالبات و مصالح چنانچه شرکت پیمانکاری دارای دفتر باشد و مشخص شود که نقدی پرداخت نشده با بررسی دفاتر، مالیات عملکرد و ارزش افزوده اخذ می شود.

کد خبر 1134019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha