حضور مدیران در صفوف نماز جماعت اثر گذار است

ابوطالب شفقت در جلسه مشترک ستاد اقامه نماز و وزارت کشور گفت: حضور مدیران در صفوف نماز جماعت ادارات اثر گذار و مایع خیر و برکت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور، جلسه مشترک ستاد اقامه نماز و وزارت کشور با حضور محمد حسین رضایی نماینده رئیس جمهور در امر نماز، دکتر سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، ابوطالب شفقت معاون منابع و توسعه وزارت کشور و جمعی از معاونان و مدیران عصر روز سه شنبه ۱۴ دی ماه در ساختمان وزارت کشور برگزار شد.

 

دکتر «سید احمد زرهانی» قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، با تشکر از اقدامات وزارت کشور گفت: وزارت کشور نزدیکترین دستگاه به ستاد اقامه نماز در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری است ما در طول سال های گذشته پشتیبانی و همکاری خوبی با وزارت کشور داشته ایم.

وی در ادامه افزود: صدور ابلاغ استانداران جدید به عنوان رئیس شورای اقامه نماز استان به‌ صورت‌ مشترک و با دو امضای وزیر کشور و نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد اقامه نماز کشور در دستور کار قرار گیرد.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به بخشنامه ۱۲ ماده ای وزیر کشور گفت: بازنگری، تکمیل و ابلاغ بخشنامه وزیر کشور در خصوص ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در دولت سیزدهم از دیگر انتظارات ستاد اقامه نماز می باشد.

 

وی تصریح کرد: برگزاری نشستی مشترک با حضور مسئولین وزارت کشور و ستاد اقامه نماز کشور با حضور استانداران و مدیران استانی ستاد اقامه نماز می تواند قدم مثبتی باشد.

 

دکتر سید احمد زرهانی بیان داشت: ارزشیابی عملکرد استانداران و فرمانداران در امر اقامه نماز براساس محورها و شاخص های اعلامی می تواند تحرک و پویایی ایجاد کند.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، با اشاره به تدوین سند راهبردی اقامه نماز گفت: تدوین سند راهبردی اقامه نماز استان ها با استفاده از ظرفیت های علمی و اجرایی استان ها براساس الگوی سند تحول نماز کشور در افق ۱۴۰۱ لغایت ۱۴۲۰ از جمله اقدامات ستاد اقامه نماز کشور می باشد که نیازمند کمک و حمایت ائمه جمعه، استانداران و فرمانداران و.. در سطح استان می باشد.

در ادامه جلسه ابوطالب شفقت معاون منابع و توسعه وزارت کشور گفت: تبیین نماز اول وقت و حضور به موقع مدیران و مسئولان در نمازخانه های ادارات تاثیر فراوانی دارد.

 

شفقت در ادامه افزود: موضوع نمازخانه های بین راهی بسیار مهم است مغازه داران مسئولیت نگهداری بهینه شبستان و سرویس های بهداشتی را عهده دار باشند و بخشداران نسبت به نمازخانه های بین راهی مدیریت و مسئولیت بپذیرند.

 

معاون منابع و توسعه وزارت کشور اظهار کرد: از مجریان و پژوهشگران استمداد بطلبیم که نسبت به بررسی کاربست نتایج اقدامات و برنامه ها بررسی، رصد و پایش کنیم و بر همین اساس، برنامه ها و روش ها را اصلاح و تقویت کنیم.

 

وی تصریح کرد: حضور امام جمعه های مراکز استان ها و شهرستان ها در نمازخانه های ادارات و مدارس یک روز در هفته می تواند مایع برکت باشد.

 

شفقت گفت: ارزیابی خودمان را به تعداد جلسات نپردازیم به اثربخشی و میزان حضور در صفوف نماز جماعت توجه کنیم.

 

وی در خصوص اثرگذاری و دعوت به نماز گفت: حضور خانوادگی استانداران و فرمانداران در مساجد شهر و شرکت در نماز جماعت و رسیدگی به مشکلات مردم می تواند الگوی خوبی برای سایر مسئولان باشد.

 

ابوطالب شفقت در پایان گفت: انشالله در اولین همایش استانداران و فرمانداران از حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز  دعوت خواهیم کرد.

 

 

کد خبر 1134733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha