حل مشکلات اقتصادی و مهار تورم مورد توجه مسئولین کشوری باشد

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: حل مشکلات اقتصادی، مهار تورم و رفع گرانی‌ها عامل بسیار مهمی جهت ایجاد اعتماد داخلی که موجب همراهی مردم با سیاست‌های خارجی نظام و دولت انقلابی خواهد بود که باید مورد توجه خاص مسئولین کشوری قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم، حجت‌الاسلام «محمدجواد باقری‌ارومی» در خطبه‌‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این بخش ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری مراسمات عزاداری و سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و تشکر از همراهی جامعه اهل سنت در مراسمات فاطمیه، اهل بیت(ع) را در کنار قرآن کریم محور وحدت و اتحاد و همدلی مسلمانان دانست.

 

امام جمعه اسالم با گرامیداشت یوم الله ۱۹ دی ماه و حرکت انقلابی مردم قم در سال ۱۳۵۶ در دفاع و حمایت از رهبری نهضت و انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را نمونه بارز شناخت درست و اقدام به موقع مردم بصیر ایران اسلامی دانست که جرقه مجدد انقلاب اسلامی و موجب تسریع پیروزی انقلاب اسلامی شد.

 

وی حضور با بصیرت مردم انقلابی در صحنه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشان از علاقمندی مردم به انقلاب و نظام اسلامی دانست و تصریح‌ کرد: به لطف خدا با حضور و پشتیبانی مردم دشمنان هیچگاه نخواهند توانست که آسیبی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بزنند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با گرامیداشت سالروز علمیات کربلای ۵ در ۱۹ دی ماه ۱۳۶۵ و حضور گردان خندق شهرستان تالش در این عملیات افتخارآفرین،  یاد و خاطره رزمندگان و شهیدان تالشی این عملیات را گرامی‌داشت.

 

خطیب نماز جمعه اسالم با تحلیل نوع مواجهه کشورهای دنیا بر اساس سه اصل مفاهمه، معامله و مقابله گفت: اکثر کشورهای جهان بر اساس معامله با یکدیگر ارتباط دارند ولی چون ایران و آمریکا دو هویت متفاوت و کاملا مخالف یکدیگر دارند با یکدیگر مقابله دارند.

 

وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی یک ماهیت انقلابی و آمریکا یک ماهیت شیطانی دارد، اضافه‌کرد: در حقیقت تقابل ایران و آمریکا تقابل حق و باطل است، اگر بخواهد تفاهمی بین این 2 کشور صورت بگیرد یا باید ایران از هویت انقلابی خود دست بردارد یا آمریکا از هویت سلطه‌گر خود دست بردارد و چون این دو امر نشدنی است لذا این مقابله و تقابل ادامه خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی اضافه‌کرد: طی ۴۳ سال گذشته آمریکا فهمیده است که نمی‌تواند نظام جمهوری اسلامی را حذف کند و از سویی موفقیت نظام اسلامی در گسترش و صدور انقلاب اسلامی را از طریق بیداری اسلامی در منطقه می‌بیند، لذا همه تلاش وی برای تضعیف جمهوری اسلامی از راه اعمال فشار و الزام به مذاکره است.

 

امام جمعه اسالم افزود: اعمال فشارهای مختلف بین‌المللی از طریق تحریم‌ها در سال‌های اخیر منجر به توافقنامه موسوم به برجام شد که دوام زیادی نداشت و اکنون دور جدید مذاکرات برای احیای برجام در حال جریان است ولی شرایط امروز با شرایط چندسال گذشته کاملا متفاوت است و در عرصه بین‌الملل دست ما بازتر است.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی خاطرنشان‌کرد: حل مشکلات اقتصادی، مهار تورم و رفع گرانی‌ها عامل بسیار مهمی جهت ایجاد اعتماد داخلی که موجب همراهی مردم با سیاست‌های خارجی نظام و دولت انقلابی خواهد بود باید مورد توجه خاص مسئولین کشوری قرار بگیرد.

کد خبر 1135256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha