پیشرفت ۶ پله ای رتبه ایران در تولید آلومینیوم با افتتاح شرکت آلومینیوم «جنوب» فارس

زحمتکش گفت: ایران از لحاظ تولید آلومینیوم تا پیش از افتتاح این شرکت و در رتبه نوزدهم جهان قرار داشت و با ورود «سالکو» بعد از عربستان و نروژ سیزدهم قرار یافت اما ما یک دهم درصد منابع آلومینیوم در اختیار داریم که از این لحاظ خیلی ضعیف هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی زحمتکش»، امروز (پنج شنبه 23 دی) در جمع خبرنگاران گفت: در 6 ماه گذشته 400 هزار تن مواد اولیه را وارد کردیم که به این نتیجه رسیدیم که توانستیم در 6 ماه گذشته از ظرفیت حداکثری استفاده کنیم.

مدیر عامل شرکت آلومینیوم «جنوب» فارس اضافه کرد: امروز خط مشی «سالکو» را دنبال می کنیم و منافع شخصی و فردی در شرکت ها نیست.

وی با اشاره به اینکه ریسک نرسیدن مواد اولیه ضربه زیادی به منافع ملی می زند، افزود: اگر یک دیگ مواد اولیه به آن نرسد، نیمی از عمر آن دیگ از بین رفته است، نمی توان سیاست واحدی در تامین مواد اولیه داشت چرا که تفاوت مختلفی بین شرکت ها و منافع و تامین مواد اولیه وجود دارد.

زحمتکش با یادآوری این مطلب که باید در صنایع بالا دستی و برق باید اتفاقات خوبی بیفتد بعد به توسعه فکر خواهیم کرد، اظهار کرد: ایران از لحاظ تولید آلومینیوم تا پیش از افتتاح این شرکت و در رتبه نوزدهم جهان قرار داشت و با ورود «سالکو» بعد از عربستان و نروژ سیزدهم قرار یافت اما ما یک دهم درصد منابع آلومینیوم در اختیار داریم که از این لحاظ خیلی ضعیف هستیم.

وی با اشاره به اینکه با ورود «سالکو» در یک سال گذشته افزایش تولید را شاهد هستیم که امکان صادرات را برای کشور فراهم می کند و اکنون 60 درصد آلومینیوم که در حال تهاتر با پودر و مواد اولیه است به مقصد ترکیه می رود.

زحمتکش گفت: در برنامه سالکو هست که در رابطه با جاده ورود خواهیم کرد و جاده پارسیان – لامرد توسط ایمیدرو در حال آماده سازی است.

وی با اشاره به اینکه شرکت آلومینیوم «جنوب» کمترین میزان آلایندگی را دارد، اظهار کرد: تا پایان خرداد ماه 1401 مابقی نیروها جدی می شوند.

زحمتکش با اشاره به اینکه 2 هزار و 500 هزار نفر نیروی تمام وقت به صورت مستقیم و تا هشت هزار نفر غیر مستقیم در این شرکت فعال هستند، که به نظر من اگر حمل و نقل و لجستیک را در کنار آن قرار دهیم به 20 هزار نفر می رسد، افزود: نیروهای ضروری اکنون جذب شده اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای 99 ظرفیت ما یکصد هزار تن بوده است، تاکید کرد: از ابتدای 1400 تا الان می توانیم نیمی از ظرفیت را منوط به اینکه در داخل نیازی نداشته باشد، صادر خواهیم کرد و اولویت اول پرداخت بدهی و هزینه هاست.

کد خبر 1137345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha