فعالیت در حوزه افزایش جمعیت با پیوست فرهنگی همراه باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه رفع موانع و عوامل افزایش جمعیت ضروری است، گفت: هرگونه فعالیت در حوزه افزایش جمعیت باید با پیوست فرهنگی همراه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۸دی) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، با بیان اینکه هنوز موانع فرزندآوری و ازدواج در گزارش ارائه شده علوم پزشکی مازندران جمع بندی نشده، اظهار کرد: دبیر شورای فرهنگ عمومی کارگروه جمعیت مورد انتظار استاندار مازندران را تشکیل دهد و از صاحبان فکر در این زمینه استفاده کند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مسئوله جمعیت یک موضوع ملی است و باید با سیاست های ملی به عنوان یک سند بالادستی به موضوع افزایش جمعیت در استان رسیدگی شود، گفت: راهکارهایی که کشورهای موفق درحوزه جمعیت پیش گرفتند مورد شناسایی و بررسی قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه راهکار مهم در حوزه جمعیت باید پیوست فرهنگی داشته باشد، افزود: باید ازدواج ساده و آسان باید شکل گیرد. سیاست تجمل و تشریفات موجب بی میلی جوانان به ازدواج را رقم زده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه بخش اعظم  ازدواج ها در گذشته در منازل یا مساجد برگزار می شد، گفت: باید خیرین به یاری ترویج ازدواج آسان بیایند. اجر و پاداشت فراهم کردن زمینه ازدواج آسان از ساخت بیمارستان و مدرسه کمتر نیست.

 

وی با بیان اینکه تشویق به فرزندآوری باید مورد توجه باشد، اظهار کرد: بسیاری از خانواده های سرمایه دار تمایل به فرزند آوری ندارند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه دهه فجر باید مردمی گرامی داشته شود، گفت: این جشن پیروزی انقلاب اسلامی متعلق به مردم است و باید با استفاده از ظرفیت هیات مذهبی و اصناف و بازاریان برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های گرامیداشت دهه فجر و راهپیمایی 22بهمن گام برداشت.

 

وی با بیان اینکه استفاده از سخنرانان خوب برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی باید مورد توجه باشد، افزود: باید عظمت دهه فجر و انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شود.

کد خبر 1138742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha