هپکو بیش از ۲۰۰ دستگاه به معادن ارائه داد

میقانی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ دستگاه به معادن ارائه کرده‌ایم، گفت: به دلیل مشکلات تحریم و به دلیل مشکلاتی که ناشی از خصوصی‌سازی بود چند سالی دچار رکود بودیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، علیرضا میقانی، قائم مقام مدیرعامل هپکو اراک شب گذشته (یکشنبه 3 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ دستگاه به معادن ارائه کرده‌ایم به دلیل مشکلات تحریم و به دلیل مشکلاتی که ناشی از خصوصی‌سازی بود چند سالی دچار رکود بودیم، گفت: تجهیزات و دانش هپکو کم نشده است. کماکان امکان ارائه بیل های سنگین و لودر های سنگین را داریم. لودر های معدنی برای شرکت‌های معدنی در داخل شرکت در حال تولید است.

 

میقانی درباره پشت پرده واردات ماشین آلات سنگین گفت: این واردات پشت پرده دارد؛ متاسفانه علیرغم صحبت‌هایی که برای نیازهای سنگین در حد ۱۰ هزار و ۱۵ هزار می‌شود، یک سال و نیم است که به تمامی معادن سر زده ایم و ماشین آلات را ارائه داده ایم و حاصل یک سال تلاش ما ۵۰ دستگاه قرار داد بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه چند پرونده را به سازمان بازرسی داده‌ایم، گفت: وقتی یک لودر را با قیمت۳۰ هزار دلار می خریم و به معادن حدود ۲۵۰ هزاردلار تحویل می‌دهیم مطمئن باشید که پشت پرده وجود دارد.

 

قائم مقام مدیرعامل هپکو اراک با اشاره به اینکه ظرفیت تولیدی هپکو ۲۸۰۰ دستگاه است. در سال ۸۶ اثبات کردیم که ۲۳۰۰ دستگاه ماشین به بخش راهسازی و معدن تحویل داده‌ام، گفت: آمارهای مستندی در بورس وجود دارد. ظرفیت تولید ما و آمارهای ارائه محصول وجود دارد. این آمارها عموماً از سمت معادن عنوان می شود. در سال هایی که تنش ارضی نداشتیم بیش از ۶۰۰ الی ۷۰۰ دستگاه وارد مملکت نشده است.در سال هایی که تنش ارزی داشتیم به علت اینکه قسمتی از تعهدات ارزی برگشت داده می‌شد با آمارهای بالایی رو به رو می شویم.باید از توان تولید استفاده کنیم .توان تولید به قدری نیست که ادعا می‌شود.

کد خبر 1140556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha