افتتاح بیمارستان «امام علی (ع)» در نجف اشرف

آستان مطهر علوی به منظور ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم عراق یک بیمارستان تخصصی به نام «امام علی(ع)» در نجف اشرف افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)،  در چارچوب گرامیداشت هفته عفاف و به مناسبت میلاد فرخنده بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(ع)، دبیرخانه آستان مطهر علوی به افتتاح بیمارستان امام علی(ع) با همکاری جمعیت هلال احمر ایران اقدام کرد.

در مراسم افتتاحیه این بیمارستان دکتر«حیدر الشمری» رئیس دیوان وقف شیعه، «سید عیسی الخرسان» دبیرکل آستان مطهر علوی و معاون وی و اعضای شورای اداری آستان مطهر علوی، جمعی از مسئولان استان نجف اشرف و ایران، مدیر بهداشت نجف اشرف، چهره های علمی پزشکی، مدیران بیمارستان ها و دانشکده های تخصصی پزشکی و پرستاری، روسای دانشگاه ها و نخبگان مذهبی و اجتماعی  حضور داشتند.

 

دکتر حیدر الشمری در سخنرانی مراسم افتتاحیه گفت: آستان مطهر علوی و جمعیت هلال احمر ایران در راه اندازی این پرژه تلاش کردند و نقش مهمی داشتند. این بنا معماری مجهز به تجهیزات پیشرفته بین المللی است. این بیمارستان تلاش ها و مراقبت های پزشکی و درمانی را برای مردم شهر نجف اشرف و استان های مجاور و زایران ارایه خواهد داد.

 

وی تاکید کرد: افتتاح این بیمارستان نشان دهنده افزوده شدن علمی و عملی به حوزه سلامت و بهداشت برای حمایت از نهادهای بهداشتی در این شهر مقدس و محقق کردن هدف عالی برای درمان بیماران و نجات مردم است. همچنین افتتاح این بیمارستان فرصتی را برای آموزش کادر پزشکی و بهداشتی، داروسازی و دانشکده های مرتبط با تخصص سلامت فراهم خواهد کرد. ایستگاهی برای ایجاد تحقیقات پزشکی از طریق همکاری بین کارکنان بیمارستان و کارکنان دانشگاهی، آموزشی خواهد بود.

 

رئیس دیوان وقف گفت: افتتاح این بیمارستان برپایی سمینارها، کارگاه های علمی به منظور توسعه و پیشرفت کارکنان شاغل در بیمارستان و آماده سازی نسل آینده در بخش سلامت را محقق می کند.

از سوی دیگر، دکتر سلیم الجصانی، عضو شورای اداری آستان مطهر علوی، گفت: این بیمارستان یک افتخار برای حوزه سلامت است. این بیمارستان شامل مجموعه ای از تخصص ها در زمینه اطفال، جراحی، داخلی و مجمعوعه ای از درمانگاه ها همچون درمانگاه مرکزی، مجموعه ای داروخانه ها از جمله داروخانه اصلی مرکزی است که به مردم نجف اشرف و سایر استان های عراق خدمات ارایه خواهند داد.

 

الجصانی افزود: آستان مطهر علوی با توجه به دستورات دبیرکل این آستان خواستار بهره برداری از سالن های این بیمارستان  برای برپایی کارگاه های عملی بهداشتی و همایش های تخصصی به منظور بهره مندی از آنها در زمینه مطالعات علمی و بهداشتی برای خدمات به اقشار مختلف جامعه است.

کد خبر 1141512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha