مساجد، قرارگاه های الهی و امامت در جامعه هستند/ تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی مقدمه تشکیل جامعه پاک 

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مساجد، قرارگاه های الهی و امامت در جامعه دینی هستند. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله محسن اراکی امروز در نشست هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف سراسر کشور که در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم با اشاره به اهمیت اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف به معنای گوشه نشینی نیست، بلکه رویدادی مهم است که می‌تواند جامعه‌ای  پاک را بسازد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعتکاف باید در مکانی پاک برگزار شود افزود: این رویداد بزرگ در مسجد جامع با حضور مردم برگزار می‌شود.

 

وی بیان کرد: ائمه معصومین تاکیدات فراوانی در خصوص اعتکاف و نقش آن در پاک سازی و تزکیه جامعه دارند، از این رو احیای سنت اعتکاف در انقلاب اسلامی یک مساله ارزشمندی است.

 

آیت الله اراکی تصریح کرد: مسئله اعتکاف ارتباط مستقیمی با امت اسلامی و انگیختن امت ابراهیمی دارد، وقتی مأموریت جامعه پاک و طاهر از جمله مسائل مهمی در مورد اعتکاف و جامعه اسلامی به شمار می‌رود خود نشان دهنده آن است که امت ابراهیمی و محمدی (ص) یک امت معمولی نیستند.

 

وی خاطرنشان کرد: تربیت جامعه مومن از هدف اسلام است و یکی از بسترهای ایجاد جامعه پاک، اعتکاف بوده و امکان ندارد جامعه‌ای بدون ارتباط با ولایت اولیای الهی، پاک گردد.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه عنوان کرد: مسئولین فرهنگی وظیفه دارند زمینه پاکی و طهارت جامعه اسلامی را فراهم کنند، در این مسیر تلاش برای حل مشکلات اقتصادی٫ مقدمه ای برای رسیدن به جامعه ای پاک است.

 

وی ادامه داد: مهمترین ماموریت دولتی اسلامی، تربیت و تزکیه جامعه است، در این خصوص از جامعه گرسنه نمی توان انتظار تزکیه داشت.

 

آیت الله اراکی بیان کرد: براساس آیات قرآن کریم، پایه‌های تمدن اسلامی پایه گذاری شده است، همچنین از مجموعه آیات قرآن برمی‌آید که اعتکاف با تمدن نوین و جامعه سازی اسلامی در ارتباط است.


وی گفت: در جامعه، اقشار مختلفی زندگی می‌کنند و مسئولان در جامعه اسلامی حق ندارند فرهنگ طبقات پست و سخیف جامعه را در کشور عمومیت بدهند، متاسفانه وارونه اندیشی در مساله فرهنگ و ترویج عادات، رفتار و سبک های غلط زندگی مشکلات فراوانی برای مردم به وجود آورده است.

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: جامعه اسلامی باید در مسیر عادی سازی معروف و خوبی‌ها قدم بردارد؛ باید بدانیم عرفی سازی به معنای عادی سازی رفتارهای نامناسب جایی در فرهنگ دینی ندارد.

کد خبر 1141863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha