توصیه ها و راهبردهای نماینده ولی فقیه در استان کرمان برای حُسن استفاده از فضای مجازی

امام جمعه کرمان گفت: حدود و ثغور گفتن و نوشتن و فعالیت در فضای مجازی خدا است و اسلام از آزادگی دفاع می کند و آزادگی یعنی بین خود و خدای خودت حجت داشته باشی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، یکشنبه(۱۰ بهمن) در جمع بانوان فعال رسانه و فضای مجازی در سخنانی با بیان اینکه به جایگاه رفیعی که زن در نظام دینی دارد، کمتر توجه شده است؛ افزود: این در حالی است که زن در همه فعالیت های اجتماعی نقش مستقیم و غیرمستقیم دارد‌.

 

 




نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با افزودن این مطلب که نمی شود زنان فداکاری وجود داشته باشند اما مردان فداکاری پا به میدان بگذارند و یا مردان باانگیزه ای از حمایت زنان باانگیزه برخوردار نباشند؛ اظهار کرد: این ها مکمل یکدیگر هستند.

 

 




وی با تصریح به این مطلب که جایگاه زن و مادر حقیقی و نه تبلیغاتی است؛ گفت: برای همین اندیشمندان غربی که دیدگاه های خاص خود را دارند می گویند اگر می خواهید تمدنی به فروپاشی برسد نیاز به فتح شهر به شهر ندارید بلکه خانواده را فتح کنید و فتح خانواده به مادر است.

 

 




امام جمعه کرمان با بیان اینکه آنها می گویند برای فتح یک تمدن می توانید نظام تعلیم و تربیت آن را به سقوط بکشانید؛ یادآور شد: در نظام تربیتی ما بیشترین معلمان زنان هستند.

 

 




وی ادامه داد: برای سقوط یک تمدن، می گویند خواص را فتح کنید که توده ها فتح می شود لذا محور خواص نخبگان هستند چه زن و مرد؛ پس نقش زن کم نظیر است و جایگزین ندارد.

 

 





حجت الاسلام علیدادی سلیمانی جوان بودن را از دیگر ویژگی های جمع مدعو دانست و گفت: دلیل اهمیت جوان در اسلام این است که دو چیز در جوان محور است که منشا تحولات انسانی است و آن انرژی و عقلانیت است.
 

 

 



وی با اشاره به اینکه ویژگی دیگر این جمع " فعال و بادانش در حوزه مجازی و رسانه" است که قدرت فوق العاده ای در بکار بردن آن برای هر تحولی در جامعه دارند؛ تصریح کرد: جمع خوتان می تواند خیلی از دغدغه هایی که مطرح کردید را پاسخگو باشد.
 

 

 



امام جمعه کرمان با تاکید بر موضوع مهم خداترسی چه در فضای حقیقی یا مجازی و ابراز تاسف از اینکه این مهم در فضای مجازی کم شده است؛ گفت: انسان باید خدا را بر همه رفتار و گفتار محرمانه و غیرمحرمانه خود ناظر ببیند که خداوند بر نیات ذهنی هم واقف است.

 

 




وی ادامه داد: فضای موثر مجازی وقتی دست آدم های خداترس باشد آنها حُسن استفاده را از این فضا می کنند؛ امروز برخی به اسم دفاع از دین و ارزش ها آبروی اشخاص را می برند که این حرکت نه دینی است نه ارزشی و نه انقلابی زیرا انسان ها حرمت دارند.

 

 




حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: رسانه آنقدر جرات و قدرت دارد که به گفته یکی از بزرگان آن، می تواند مهمترین خبر دنیا را بی ارزش ترین خبر دنیا و بالعکس تبدیل کند و همانقدر که در قاب مثبت موثر هستند در قاب منفی هم اثرگذار هستند.

 

 



وی خاطرنشان کرد: بندرهای صادراتی فضای مجازی باید کالای ناب و نه کالای تقلبی و قاچاق صادر کند که اگر اینگونه نباشد قیامت گیر هستند.
 

 



نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: هر حرفی که در پیشگاه خدا برای آن پاسخ دارید را می توانید بگویید زیرا حدود و ثغور گفتن و نوشتن و فعالیت در فضای مجازی خدا است و اسلام از آزادگی دفاع می کند و آزادگی یعنی بین خود و خدای خودت حجت داشته باشی.

 

 



در ابتدای این نشست جمعی از بانوان حاضر در جلسه به بیان دیدگاه و نقطه نظرات و دغدغه های خود در خصوص فضای مجازی پرداختند و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از برگزاری مستمر این نشست ها برای رسیدن به خروجی موثر همراه با نقد سازنده از نهاد نمازجمعه استقبال کرد.




 

کد خبر 1142873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha