اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی در همدان برگزار شد

اختتامیه اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی با تقدیر از برگزیدگان در همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، اختتامیه اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی،  با تقدیر از برگزیدگان در همدان برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در این آئین اظهار کرد: تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر و استقلال شخصیتی هنرمند، باعث شکوفایی رشد و خلاقیت در این عرصه می‌شود.

احمدرضا احسانی با تأکید بر اینکه همدان ظرفیت‌های خوبی در بخش فرهنگ و هنر دارد، افزود: همدان هدایای فرهنگی و قومیت‌های مختلف و متنوعی دارد که فرصتی مناسب برای برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های مختلف هنرمندان بااستعدادی در تولید محصولات فرهنگی مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: هدف این جشنواره این است که استعدادها در عرصه‌های مختلف هنری کشف، شناسایی و تقویت شده و به سمت برندسازی بروند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: به دنبال این هستیم که برای معرفی این برندها در سطح کشور اقدام کنیم.

احسانی ادامه داد: نواقص موجود در دوره‌های بعدی جشنواره کالا و محصولات فرهنگی برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۶۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، خاطرنشان کرد: از ۵۱ اثر نهایی در داوری‌ها، هشت اثر به عنوان آثار منتخب برگزیده شدند.

احسانی افزود: آثار منحصر به فرد استان همدان حمایت خواهند شد تا بتوان به اقتصاد فرهنگ و هنر استان کمک کرد.

شرایط کارآفرینی در عرصه فرهنگ و هنر فراهم شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان هم با بیان اینکه ۱۵۰ هنرمند با ۲۶۳ اثر در این جشنواره شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: آثار فاخری توسط این هنرمندان تولید شده که مجموعه‌ای ارزشمند را تولید کرده است‌.

حجت الاسلام سید محمد حسن فاضلیان با تاکید بر اینکه باید شرایطی فراهم شود که هنر ارزشمند این هنرمندان به علاقمندان منتقل شود، تصریح کرد: تلاش ما باید بر این باشد که هنر هنرمندان ما فراموش نشود.

وی با بیان اینکه فرهنگ و هنر باید به کمک اقتصاد جامعه بیاید، یادآور شد: فعالان عرصه فرهنگ و هنر می‌توانند به سمت کارآفرینی بروند و علاوه بر کسب درآمد و رونق اقتصادی، به حفظ و ماندگاری آثار هنری کشور کمک کنند.

کالاها و محصولات فرهنگی با نگاه بین‌المللی تولید شود

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان هم با ابراز امیدواری از اینکه  جشنواره‌ کالا و محصولات فرهنگی به صورت بین المللی برگزار شود، خاطرنشان کرد: سطح استاندارد مشاغل خرد باید به اندازه‌ای برسد که آثار تولیدی در سایت‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی به فروش برسد.

ربیعه علی محمدی با بیان اینکه استان به آثار فاخر در سطح بین‌المللی نیاز دارد، یادآور شد: کاربردی بودن آثار یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در طراحی ابزار و کالاهای تولیدی داخلی باید خلاقیت را جدی بگیریم و در این راستا باید شرایط تسهیل شود.

علیمحمدی با بیان اینکه کالاها و محصولات فرهنگی باید فاخر باشند، خاطرنشان کرد: کیفیت آثار تولیدی باید به نحوی باشد که در آینده به هنر هنرمندان این نسل افتخار کنند.

به گزارش شبستان در اختتامیه اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان همدان که همزمان با هفتمین جایزه ملی فیروزه برگزار شد از چند دهه تلاش امیر برق‌زدگان، شاعر همدانی و هنرمند رشته گره چینی تقدیر شد.

همچنین برگزیدگان این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفته و نادر شریف‌خانی، مهدی بیات و رعنا قهرمانی به ترتیب به عنوان نفر اول تا سوم شناخته شدند.

 

کد خبر 1144216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha