امام خمینی (ره) ایران را از حلقوم بیگانگان بیرون کشید/هیچ ایرانی غیرتمندی دوست ندارد این کشور به بیگانگان وابسته باشد

آیت الله نورمفیدی گفت: امام خمینی (ره) و مردم در دوران پهلوی، این کشور را که لقمه چرب و لذیذی برای بیگانگان بود را از حلقوم آنان بیرون کشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» ظهر امروز «جمعه ١۵ بهمن» در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به فرارسیدن ماه رجب اظهار کرد: رجب، ماه استغفار و دعا و فرصتی است که انسان بتواند دل و جان خود را از آلودگی ها پاک کند.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی هم گفت: این مرجع عالیقدر مردی بسیار بزرگوار، اخلاق مدار، متواضع و سلیم النفس و از علاقه مندان به املم عصر (عج) بود که سابقه بسیار روشن و نورانی داشت.

 

وی در ادامه با اشاره به چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: برخی از کسانی که انقلاب را ندیدند و آن را درک نکردند بویژه نسل های جدید می پرسند اصلا چرا انقلاب شده است؟ برای پاسخ به این سوال باید ابتدا جایگاه ایران و شرایط کشور را در آن روز تحلیل کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: جایگاه ایران از نظر جغرافیایی بسیار مهم بوده و این کشور با سه قاره و اقیانوس هند در ارتباط است و منابع و معادن بسیار غنی دارد. همه این ها سبب می شود که قلدرهای عالم به طمع بیفتند. مطالعه تاریخ این کشور نشان‌ می دهد که ایران همواره زیر سلطه قدرتهای ان روز قرار داشت.

 

وی گفت: ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی لقمه چرب و لذیذی برای بیگانگان بود، روزی پرتغالی ها، روز دیگر روس ها، حتی فرانسوی ها، آلمان ها و انگلیسی ها و آمریکایی ها بر این کشور سیطره داشتند و همیشه به دنبال این بودند که ایران زیرسلطه خودشان باشد.

 

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: این کشورها به دنبال خدمت به ایرانی ها نبودند بلکه به دنبال منابع و غارت این کشور بودند. قدرت های سلطه گر دنبال مواد اولیه ارزان و مفت بودند.

 

وی گفت: هیچ ایرانی با غیرتی به خود اجازه نمی دهد که این کشور لقمه چربی برای قدرت های دیگر باشد . گرگ های درنده جهانی به دنبال سواستفاده از این کشور و ملت بودند. هر ایرانی که دوستدار کشور و مردمش باشد، خواهان استقلال و عزت است. امام خمینی (ره) و مردم آن زمان این کشور را که لقمه چرب و لذیذی برای بیگانگان بود را از حلقوم آنان بیرون کشید.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اوایل انقلاب یکی از وزرای خارجه امریکایی ها گفته بود " با سقوط پهلوی، آمریکا خسارتی دید که دیگر قابل جبران نیست و ما از امکان بسیار مهمی در منطقه ای بسیار مهم محروم شدیم". یا رئیس سازمان جاسوسی آمریکا هم گفته بود " ما ایران را جوری ساخته بودیم که قرار بود همیشه در اختیار ما باشد و نمی دانستیم اینگونه ما را بیرون می کنند".

وی خاطرنشان کرد: آن زمان خانه و کشور ما در اختیار دزدان بود و مردم ما با پیروی از امام خمینی (ره)، این دزدان را از  کشور بیرون کردند.

 

کد خبر 1144718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha