کتاب قرآن و یهود حجاز منتشر شد

کتاب قرآن و یهود حجاز به قلم محمد رضا عزتی در ۱۷۰ صفحه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، محمد رضا عزتی گفت: کتاب قرآن و یهود حجاز (نقد شبهات قرآنی جنگ های پیامبر(ص) و یهود) در ۱۷۰ صفحه به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به چاپ رسید.

 

نویسنده کتاب قرآن و یهود حجاز گفت: جنگ های پیامبر اکرم(ص) و یهود دارای شبهاتی از نظر تاریخی بوده است که برخی آن ها را به آیات قرآن مستند کرده اند و در این کتاب به نقد این شبهات پرداخته شده است.


عزتی تصریح کرد: در گذشته در خصوص شبهات جنگ های پیامبر(ص) و یهود بررسی هایی به صورت تاریخی انجام گرفته بود اما در این کتاب از منظر قرآن بررسی شده است.


وی گفت: این کتاب رساله دکتری بنده بود که در جشنواره پایان نامه های برتر قرآنی کشور مقام دوم را کسب کرد.


عزتی در خصوص مخاطبان این کتاب افزود: مخاطبان این کتاب بیشتر قرآن پژوهان و پژوهشگران حوزه تفسیر قرآن و همچنین پژوهشگران رشته تاریخ اسلام هستند.


وی ادامه داد: این کتاب توسط دانشجویان  و اساتید پژوهشگر می تواند مورد استفاده قرار گیرد.


وی با بیان اینکه کتاب قرآن و یهود حجاز دارای پنج فصل است، افزود: فصل اول کتاب شامل کلیات، فصل دوم نقد شبهه قرآنی پیمان شکنی پیامبر(ص) در جنگ بنی قینقاع، فصل سوم نقد شبهه تخلفات جنگی پیامبر(ص) در جنگ بنی نضیر، فصل چهارم نقد شبهه قتل عام یهود بنی قریظه و فصل پنجم شبهه مادی گرایی پیامبر(ص) در جنگ خیبر می باشد.


این نویسنده بیان کرد: شبهات پاسخ داده شده در این کتاب شامل پیمان شکنی پیامبر(ص) در جنگ ها، تخلفات جنگی پیامبر(ص)، شبهه قتل عام یهود و شبهه مادی گرایی پیامبر(ص) می شود

کد خبر 1145693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha