زبان هنر بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است/ حادثه زمین فوتبال چوار برای دنیا بازگو شود

بسطامی با بیان اینکه مردم استان ایلام مترجمان و مفسران جنگ های نامتقاران در دنیا هستند، گفت: موضوع پردازش حادثه زمین فوتبال چوار با خلق اثر هنرمندان، کاری بزرگ و در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز(۲۳ بهمن) در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالروز شهدای بمباران زمین فوتبال چوار و جشنواره ملی گرافیک دقیقه ۵۵ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، اظهار کرد: حوزه هنری در واقع اولین اقتداکننده به مقتدای خود، رهبر معظم انقلاب اسلامی برای بیان حادثه غم انگیز مستطیل قرمز شهرستان چوار بودند.

 

« علی اکبر بسطامی» با تقدیر از حضور با بصیرت مردم ایلام با وجود برودت هوا و شرایط کرونایی، در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ابراز کرد: مردم ایلام با شرکت گسترده و پرشور در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حماسه دیگری را خلق کردند که باید از همه مردم استان خالصانه تقدیر و تشکر شود.

 

وی با ابلاغ سلام رئیس مجلس شورای اسلامی به مردم استان، شهرستان چوار و جشنواره ملی دقیقه ۵۵، یادآور شد: در راستای برگزاری جشنواره ملی دقیقه۵ ، هنرمندان برجسته کشور در شهرستان چوار حضور یافتند و آثار هنری ارزشمندی را خلق کرده و به نمایش گذاشتند که صمیمانه از این عزیزان تقدیر و تشکر می شود.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم استان ایلام مترجمان و مفسران جنگ های نامتقاران در دنیا هستند،  تفکر جنگ نامتقارن را که امروز به عنوان یک حرکت نوین نظامی در دنیا مطرح است با دست مردم عزتمند و غرور آفرین ایلام در ابتدای جنگ تحمیلی رقم خورده است.

بسطامی بیان کرد: اگر در تاریخ جنگ های دنیا بررسی کنید، مشاهده می کنید که مصداق و مترادف آن در دنیا اتفاق نیفتاده است،  موضوع پردازش مستطیل قرمز با خلق اثر هنرمندان ما در حوزه هنری، کاری بزرگ است و این کاری که انجام شد در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

 

وی با تاکید بر استفاده از ابزار هنر در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: نقطه مخوف در زمان جنگ منطقه چنگوله در استان بود که شهدای ایلامی را  تکه تکه می کردند، در هیچ  جای دنیا، چنین اتفاقاتی نیفتاده بود، در بلندی  های میمک، مردم استان وقتی دیدند باید برای دفاع از نظام سینه سپر کنند با اسلحه اولیه جان در مقابل تانک دادند.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر نقطه از استان ایلام یادی از شهدا دارد، در هیچ نقطه از جغرافیای از جمهوری اسلامی چنین وضعیتی وجود ندارد، به لطف خدا یک رهبر منحصر به فرد در همه حوزه های اجرایی، نظامی، امنیتی و حوزه های فرهنگی و سایر حوزه ها داریم که در نوع خود بدیل و مانندی ندارد، ایشان تاکید کردند با زبان هنر این حادثه را به دنیا ارزانی بداریم و امروز شاهد این حرکت ارزشمند هستیم.

 

بسطامی در ادامه خاطرنشان کرد: خلاء ای که در استان ایلام وجود دارد، این است که به علت بمباران های هوایی بسیاری از مردم استان تشکیل پرونده داده اند اما هنوز درصد جانبازی به آنها اختصاص داده نشده است باید تلاش شود در دولتی که منادی عدالت در ارائه خدمات نظام بوده  و دولت مردمی است، این امر با همت مسئولان تحقق یابد.

 

 

کد خبر 1147693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha