اجرای طرح محرومیت زدایی در بیش از ۱۰ هزار روستای کشور

زهرایی گفت: طرح جامع محرومیت‌زدایی در ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا و در مدت چهار سال و در یک هزار و ۸۷ محله پروژه‌های آب شرب، آب کشاورزی، مسکن محرومین، جاده بین مزارع و روستاها و حاشیه شهرها با هدف فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رییس سازمان بسیج سازندگی امروز در آیین آبرسانی به روستاهای  محروم کشور اظهار کرد: گذشت ۴۳ سال از عمر انقلاب در مقایسه با ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوت عمر زیادی محسوب نمی‌شود، ولی مقایسه عملکردها بیانگر فاصله زیاد بین این دو است.

 

سردار محمد زهرایی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: باید متوجه بود که مهمترین دارایی انقلاب تربیت انسان در تراز دانایی است که اگر مد نظر قرار نگیرد ظلم در حق انقلاب محسوب می‌شود، چرا که انقلاب اسلامی بشریت را به لحاظ دارایی صاحب هویت کرد.

 

وی با بیان اینکه باید از خود پرسید که آیا در طول تاریخ بشریت انسان‌های فطری و معنوی و در واقع ایثارگر و شهدا تربیت شده‌اند یا نه، افزود: این دارایی انقلاب برای بشریت است و تربیت انسان در این وجه مهمترین و بزرگترین دارایی انقلاب است که آدم‌هایی با قلب سرشار از خداوند برای دفاع از بشریت تربیت کرده است.

 

سردار زهرایی با اشاره با مدل رفتاری مردم ایران در اوج شروع ویروس کرونا از طریق کمک به هم‌نوع که همزمان تحریم‌های ظالمانه را نیز تحمل می‌کند، تصریح کرد: ما شکرگزار این دارایی، نعمت انقلاب و نعمت ولایت هستیم، بنابراین اگر مقایسه‌ای هم می‌کنیم باید درست انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از طرح های آبرسانی و محرومیت زدایی برخاسته از طرح جامع  مردم پایه است، گفت: این طرح از سال گذشته مطرح شد که در دولت سیزدهم که محرومیت زدایی را در پیش گرفته، مورد استقبال قرار گرفت.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه طرح جامع محرومیت‌زدایی در ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا و در مدت چهار سال اجرا خواهد شد، افزود: این طرح در یک هزار و ۸۷ محله و در پروژه‌های آب شرب، آب کشاورزی، مسکن محرومین جاده بین مزارع و روستاها و حاشیه شهرها با هدف فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس اجرا خواهد شد، چرا که حاشیه شهرها به عنوان حلقه مولد برای صنایع خرد و متوسط لحاظ شده تا از مصرف کننده به سمت مولد شدن هدایت شوند.

 

سردار زهرایی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با وزارت نیرو برای اجرای طرح‌های آبرسانی توسط بسیج افزود: این پروژه‌ها به صورت جهادی، غیرانتفاعی، مردمی و با مشارکت همگانی در راستای حل مسائل و مشکلات روستا ها عملیاتی خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با تاکید بر اینکه اقداماتی برای حل مشکل مسکن و کشاورزی هم در دست اقدام است، ادامه داد: مشخصات فنی این پروژه‌ها در بازه زمانی مورد نظر تهیه و از ظرفیت همه نیروهای فعال در جامعه هدف، گروه‌های جهادی و خیران برای پیشبرد اهداف استفاده خواهد شد

 

 

کد خبر 1148471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha