گلایه استاندار مازندران از فقر تولید محتوا در رسانه های استان/از نقد منصفانه و مشفقانه استقبال می کنم

حسینی پور برلزوم بازنگری در حوزه تولید محتوا توسط رسانه ها تاکید کرد و گفت:محتوای رسانه ای استان ضعیف است و محتواهایی که بعضا برخی از اصحاب رسانه قلم می زنند قدرت ندارد تا جامعه نخبگانی را پشت سر مدیران به حرکت درآورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سیدمحمود حسینی پور» امشب(۲۷بهمن) در اولین نشست هم اندیشی با مدیران خبرگزاری ها که در سالن شماره یک استانداری درحال برگزاری است، ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت زینب(س) اظهار کرد: امید است این نشست ها استمرار داشته باشد مسیر توسعه استان با مشارکت و نقطه نظرات اصحاب رسانه رقم بخورد.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه ما در جهانی زیست داریم که کل معادلات جهان به واسطه انفجاری که در حوزه ارتباطات و اطلاعات اتفاق افتاد بهم ریخت، افزود: سردرگمی و بلاتکلیفی بین مدیران جهان دیده می شود.

 

وی با بیان اینکه اگر به سراغ کشورهای بسیار توسعه یافته برویم مشاهده می کنید که مجموعه مدیران دنیا در بلاتکلیفی به سر می برند،‌ادامه داد: وضعیت کنترل مردم در دنیا سخت شده است در این بین ایران اسلامی نیز از این وضعیت جهانی بی نصیب نیست.

 

حسینی پور با بیان اینکه کشورهای آمریکایی به دنبال مدیریت افکار عمومی هستند، گفت: بزرگترین کلاس های رسانه ای پشت میدران قدرتمند جهان قرار ارند که در جغرافیای دنیا اثرگذاری دارند.

 

وی اضافه کرد: رفتار جدید دنیا نیازمند مدیریت استراتژیکی در حوزه رسانه است وگرنه محکوم به شکست خواهد بود و در طراز مدیر امروزی نمی تواند حرکت کند و تحول آفرین باشد.

 

حسینی پور با بیان اینکه اگر در این شرایط جامعه همچنان بخواهیم جویا شویم که از لحاظ فیزیکی بین مدیران و رسانه وجود دارد زیبنده نیست، افزود: امروز فضای رسانه در حوزه مجازی ارتباط بین رسانه و مدیران را کم کرده که می طلبد بیش از این از ظرفیت رسانه ها استفاده می شود.

 

وی با بیان اینکه امروز کسی جرأت این را ندارد که جلوی انتشار خبری را بگیرد و نمی تواند مدعی این امر باشد، گفت: امروز در شرایطی از دیجیتال به سر می بریم که هنوز جایگاه خود را نمی شناسیم با یک انفجار بزرگ در عالم ارتباطات اجتماعی مواجه ایم و باید برای مواجه با پدیده های نو در ایج عرصه آماده باشیم.

 

حسینی پور با بیان اینکه امروز ۸۰ واحد تبلیغ را در مقابل ۲۰ واحد کار شاهدیم، ادامه داد: اگر بخواهیم تعریف مدرنی از موضوع رسانه و نقش رسانه در روند مدیریتی امروز داشتخ باشیم باید بگوییم رسانه ها در جایگاه مدیریتی یک استان تاثیرگار هستند یا نیستند که پر واضح است که تاثیرگذار هستند.

 

وی اظهار کرد: نوع اثرگذاری رسانه در حوزه های مختلف نیازمند واکاوی و ظرفیت شناسی است تا بتوان از این ظرفیت برای توسعه استفاده کرد.

 

حسینی پور با بیان اینکه در فضای رسانه های استان یک لیدر هدایت گر نداریم، افزود: عناصری در رسانه ها هستند که شاخص اند و دیگر رسانه ها در مسیری که این قشر مشخص کردند دنباله رو باشند.

 

وی با بیان اینکه ندیده ام رسانه ای در قالب یک یادداشت مسائل و مشکلات و راه های رفع این مسائل را منتشر کنند، گفت:محتوای رسانه ای استان ضعیف است و محتواهایی که بعضا برخی از اصحاب رسانه قلم می زنند قدرت ندارد تا جامعه نخبگانی را پشت سر مدیران به حرکت درآورد.

 

حسینی پور با بیان اینکه از نقد منصفانه و مشفقانه استقبال می کنم، اذعان کرد: رسانه ها باید خود را عضوی از خانواده مدیریت استان بدانند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه ساحل طرح بزرگترین اتوبان ساحلی را خواهیم داشت، گفت: امید است با همکاری و عقد قرار داد با کشور مالزی این طرح عملیاتی شود.

 

حسینی پور ارتقای استان را مرهون ارتقای رسانه های استان دانست و افزود: رسانه ها با برخی اطلاع رسانی ها جلوی توسعه استان را می گیرند.این زیبنده نیست.

 

وی با اشاره به منویات رهبری در حوزه جهاد تبیین، گفت: مخاطب اصلی جهاد تبیین و تبیین خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این چهل  و سه سال بر عهده اصحاب رسانه است.

 

حسینی پور با بیان اینکه در فضای رسانه ای استان فی سبیل لله تخریب درحال انجام است،‌افزود: متاسفانه بسیاری از محتواهای تولیدی رسانه های استان رنگ و بوی ناامیدی دارد و نقش رسانه در امید آفرینی را نادیده می گیرد.

 

وی با بیان اینکه در هیچ دوران از انقلاب اسلامی بین سه قوا همدلی و همراهی وجود نداشته، گفت: تلاش شود این نورامید که در مردم ایجاد شده روشن بماند.

 

حسینی پور با بیان اینکه  نباید مردم را در قضاوت هایشان درخصوص عملکرد دولت و مدیران دچار تردید کرد، اظهار کرد: تلاش داریم در انتصابات رضای خدا و شایسته سالاری را مورد توجه داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه قول دادیم تا پایان سال بحث انتصابات در استان تمام شود، گفت: به دنبال تغییر رویکرد ها در انتصابات هستیم و صرفا جابه جایی مدیران مورد نظر نیست.

 

حسینی پور با تاکید براینکه تلاش داریم جبهه قوی در مقابل جبهه ناکارآمدی ایجاد کنیم، افزود: اینکه می گوییم دهه شصتی ها انقلابی بودند یعنی اینکه آنها با دست خالی در مقابل دشمن تا بن دندان جانانه ایستادند.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با سرعت درحال حرکت است، گفت: نقش و جایگاه رسانه باید به گونه ای ارتقا یابد که فعالیت شان به تحول استان بیانجامد.

 

حسینی پور به سفر هیات دولت به استان مازندران اشاره و اظهار کرد: رایزنی برای توسعه بندامیرآباد و ایجاد کارخانه مس در حاشیه این بندر یکی از طرح های مطروحه در این سفر خواهد بود.

 

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در عرصه های مختلف، گفت: رسانه ها به کمک مدیران بیایند تا به طور نمونه مردم در حوزه پسماند مازندران  همراه مسئولین شوند.

 

حسینی پور با بیان اینکه در کارنامه کشورهای توسعه یافته رد پای رسانه مشاهده می شود، افزود: تحولی در استان با این رویه که در رسانه های استان وجود دارد محقق نمی شود.

 

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته در بحث بهره وری اقداماتی انجام داده اند، گفت: سرمایه گذاری نیز در کشورهای توسعه یافته مورد اقبال است و دولت در دادن حقوق کارکنان خود مشکل دارد.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه نرخ بیکاری استان ۱۷.۵است، گفت: متاسفانه دانش آموختگان ما حاضر نیستند در مراکز تولیدی کار کنند و فقط دنبال پشت میز نشینی هستند.

 

حسینی پور خاطرنشان شد: رسانه ها باید پژوهش محور باشند.توانمندسازی فکر مردم مورد توجه باشد.

 

وی با بیان اینکه سنتی بودن کشاورزی استان معضل است، افزود: رسانه ها باید برای جلوگیری از مقابله کشاورزان با بروزشدن کشاورزی تولید محتوا داشته باشند.

کد خبر 1149007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha