ایجاد بازارچه مرزی هلاله شمالی گام مهمی در راستای امنیت پایدار است

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه ایجاد بازارچه مرزی هلاله شمالی گام مهمی در راستای امنیت پایدار است، گفت: ایران فقط توافقی را امضا می کند که «تضمین محور» بوده و « راستی آزمایی» شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهرستان چوار، ظهر امروز(۲۹ بهمن) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه هشتاد و سوم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که آیا جوانان شاداب، انتظاری جز خمیدگی پیری دارند و آیا آنها که برخوردار از نعمت تندرستی کامل هستند، جز انواع بیماریها را چشم به راه می باشند؟ و آیا کسانی که از بقا، برخوردارند جز لحظات فنا را منتظرند؟ اینها همه در حالی است که هنگام فراق و جدایی و لرزه و اضطراب، و ناراحتي مصيبت و چشیدن طعم تلخ مصایب و فرو بردن جرعه های درد و رنج، و گردش چشم به اطراف، برای کمک خواهی و یاری جستن از فرزندان و نزدیکان و عزیزان و هم قطاران، فرا رسیده است.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست»  تصریح کرد: از ویژگیهای این جهان، ناپایداری مواهب و نعمت های آن است که باید سبب شود انسان هرگز دل به آنها نبندد و پایبند آنها نشود و دین و تقوا را بر سر آنها ننهد.

 


وی افزود: جوانان، به سرعت به سوی پیری می روند و شادابی جوانی به پژمردگی کهولت سن، مبدل می شود و بهار عمر، جای خود را به پاییز آن می دهد، سلامت جسم و جان با ورود انواع بیماریها محو می گردد و با گذشت زمان، نشانه های نزدیک شدن سفر آخرت، آشکار می گردد.

 

امام جمعه چوار بیان کرد: ولی با این همه ویژگی ها و نشانه ها، بازهم کم نیستند کسانی که به آن دل می بندند و همه چیز خود را بر سر آن می نهند و از غير مواهب مادی، غافل می شوند و این به راستی جای بسی تأمل است که انسان با چشم خود تمام نشانه های فنای دنیا را می بیند، با این حال، دل بر بقای دنیا می بندد.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: در «تاریخ بغداد» آمده است که روزی «سفاح» خلیفه عباسی نگاه در آینه کرد او از نظر چهره ظاهر، از زیباترین مردم بود و گفت: خداوندا! من سخنی را که «سلیمان بن عبد الملک» خلیفه اموی گفت که من پادشاه جوانی هستم، نمی گویم، ولی میگویم: «خداوندا! عمر طولانی توأم با سلامت، در طریق اطاعتت به من عنایت کن!» هنوز این سخن تمام نشده بود که شنید یکی از غلامانش، به دیگری در مورد قراردادی که میان آنها بود، می گوید: «مدت میان من و تو، دو ماه و پنج روز خواهد بود.» «سفاح» با شنیدن این سخن فال بدی در نظرش آمد که اینها دارند خبر از پایان عمر من، بعد از دو ماه و پنج روز می دهند و اتفاقا همینطور شد، تب سختی کرد و بعد از دو ماه و پنج روز، دیده از جهان فرو بست، در حالی که سی و سه سال بیشتر نداشت.

 

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات وین، ابراز کرد:  مذاکرات وین با فراز و فرودهایش ادامه دارد، خبرهایی که این روزها به گوش می رسد تقریبا همه به یک نقطه ختم می شود و آن این که ایران با بسته محتوایی و برنامه ای مشخص آمده است و این بار فقط توافقی را امضا می کند که «تضمین محور» بوده و « راستی آزمایی» شود.

 

امام جمعه چوار تصریح کرد: از گفت و گوهای متن و حاشیه و پیام های ارسالی آمریکایی ها که با واسطه های مختلف به مقامات ایرانی می رسد، این نکته روشن است که آمریکا در دو راهی سختی گرفتار آمده است، از سویی به این توافق نیاز دارد و از دیگر سو نمی خواهد از مواضع خودش عقب بیاید. به تعبیری ابعاد فنی مذاکرات مشخص است، خواسته ایران نیز معلوم است که اول، رفع تحریم ها و راستی آزمایی آن و سپس بحث روی تعهدات دوجانبه است.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: طبیعی است که آمریکا و غرب، هر راهی را بروند که به نتیجه مطلوبشات برسند. گاهی تهدید و جنگ هراسی، گاهی مقصرسازی و زمانی نمایش رفع چند تحریم، را دنبال می کنند، در حال حاضر و در روزهای پیش رو احتمالا آمریکا ترفند جدیدی خواهد زد، حضور یک هیئت صهیونیستی در وین در یکی دو روز اخیر حکایت از یک سناریوی جدید دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نوشت افزار ایرانی اسلامی در نگاه رهبر انقلاب، افزود: آیین پاسداشت ده سالگی نوشت افزار ایرانی اسلامی صبح روز ۲۴ بهمن ماه با حضور جمعی از تولیدکنندگان و فعالان عرصه صنعت و فرهنگ در مجتمع سرچشمه تهران برگزار شد، در این مراسم از پیام رهبر معظم انقلاب به تولیدکنندگان این حوزه نیز رونمایی شد.

 

امام جمعه چوار یادآور شد: متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است «بسم الله الرحمن الرحیم، نوشت افزار، در شمار کالاهای حیاتی برای امروز و فردای هر کشور است، تولید با کیفیت آن نیز برای کشور تولیدکننده، مایه افتخار است. از این که مجموعه هایی در کشور ما بر این اقدام افتخارآفرین همت گماشته و گامهای موفقیت آمیز برداشته اند، خرسندم و پایداری آنان در این راه را از خداوند متعال مسألت می کنم. توفيقاتتان مستدام باد. ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: یک دهه جهاد برای خودکفایی در یک کالای حیاتی و نوشت افزار با لوازم تحریر به مجموعه گسترده ای از ابزارهایی گفته می شود که برای نگارش، نقاشی یا ترسیم به کار می روند، نوشت افزار ایرانی اسلامی مجموعه ای از نوشت افزارهایی هستند که بر اساس شخصیت های دینی و میهنی طراحی و ساخته شده اند.

 

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۱ تا به امروز جمعی از فعالان فرهنگی این مرزوبوم توانستند با تلاش های شبانه روزی با تولید میلیون ها محصول نوشت افزار ایرانی اسلامی بخشی از این بازار را از آن خود کنند، مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی از سال ۱۳۹۲ به عنوان یک نهاد فرهنگی و غیر انتفاعی و با تکیه بر پشتوانه مردمی خود توانسته است با حضور موثر در بازار نوشت افزار کشور، زمینه ساز و باعث توسعه جریان استفاده از محصولات ایرانی متناسب با فرهنگ بومی شود و امروزه با عضویت بیش از ۷۰ تولیدکننده نوشت افزار ایرانی از سراسر کشور در این مجمع، به عنوان یکی از مهم ترین و اثرگذارترین تشکلهای فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان به شمار می رود.

 

امام جمعه چوار خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای میان استاندار ایلام و استاندار دیالی عراق برای ایجاد بازارچه مرزی هلاله شمالی، منعقد شده است که گام مهمی در راستای ایجاد امنیت پایدار مرزی و ایجاد اشتغال برای جوانان و ارز آوری برای کشور است و انشاالله این امر به زودی تحقق پیدا کند و تجار عراقی آمادگی لازم را برای فعالیت تجاری در این نقطه از کشور عزیزمان اعلام کرده اند.

 

کد خبر 1149237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha