بیان نقاط قوت جشنواره فیلم فجر از سوی نمایندگان/حمایت از جوانان در حوزه فیلم  با توجه به بیاینه گام دوم از اولویت های وزارت ارشاد

منتظری با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون فرهنگی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این جلسه نمایندگان نقاط قوت جشنواره را مطرح کردند و آقای وزیر نیز تاکید کرد که به هیچ عنوان از رفتاری که باعث ایجاد حواشی در جامعه شد دفاع نمی کند.

غلامرضا منتظری در گفت وگو با شبستان با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون فرهنگی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه گزارشی از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر به کمیسیون ارائه داد و از اتفاقی که در این جشنواره افتاده بود و باعث تکدر خاطر مومنین و امت مسلمان شده بود ابراز تاسف کرده و از جامعه عذرخواهی کرد.

 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این جلسه تاکید شد که مراقبت های لازم انجام شود که شاهد رخدادهای مشابه در حوزه مسائل فرهنگی و هنری نباشیم. بحث بعدی که توسط نمایندگان مطرح شد این بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چشم انداز و افق سینمای ایران بر مبنای سیتمای تراز انقلاب اسلامی را تعیین کند و ریل گذاری ها به این سمت باشد. تا زمانی که چشم انداز نداشته باشیم نمی توانیم ارزیابی دقیقی از سینمای تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم و اگر این اتفاق بیفتد ما می توانیم روند رشد جشنواره ها را نسبت به دوره های قبل به خوبی ارزیابی کنیم.

 

وی بیان کرد: همچنین قرار شد رئیس سازمان سینمایی نشست شفاف و صمیمانه ای با منتقدان و صاحبان تخصص و تجربه و افرادی که علاقمند هستند برگزار کند؛ سخنان، دغدغه ها و نظرات کارشناسی آنها را بشنوند و بهترین آنها را انتخاب کند.

 

منتظری تصریح کرد: بحث دیگری که در این جلسه مطرح شد موضوع  نظارت در حوزه فیلم و سریال از مرحله نگارش فیلمنامه تا زمان اکران بود که هر میزان این نظارت دقیق تر و جامع تر باشد ما آسیب های کمتری را شاهد خواهیم بود و در واقع سامانه نظارتی جدی تر دنبال شود.

 

وی  گفت: کادر سازی و پرورش نیروهای توانمند با توجه با بیانیه گام دوم با تکیه بر نسل جوان از دیگر مسائلی بود که توسط نمایندگان مطرح شد و اتفاقا آقای وزیر نیز این مسئله را مطرح کردند که امسال در چهلمین جشنواره فجر شاهد درخشش چهره های جدید و فیلم اولی های که از جوانان بودند بودیم و حمایت از جوانان در حوزه فیلم و سریال با توجه به بیاینه گام از اولویت های وزارتخانه خواهد بود.

 

نماینده مردم گرگان در مجلس بیان کرد: در این جلسه نمایندگان نقاط قوت جشنواره را مطرح کردند و آقای وزیر نیز ضمن تایید تمامی سخنان و دغدغه های نمایندگان بر این مسئله تاکید کرد که به هیچ عنوان  از این رفتار و سخنان  که باعث ایجاد حواشی در جامعه شد  دفاع نمی کنند و البته عنوان کردند که برنامه پنجساله خودشان در حوزه فرهنگ و هنر را به زودی به مجلس تقدیم خواهند کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم و آقای اسماعیلی  از نیمه های کار مسئولیت را پذیرفتند و در شرایطی مسئولیت را پذیرفتند که تولیدات از قبل شکل گرفته بود و ما باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

کد خبر 1150241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha