برگزاری مسابقه مفاهیم و حفظ سوره «دهر» ویژه دانشجویان دانشگاه های جهرم

زارعی گفت: به همت بسیج دانشجویی شهرستان جهرم مسابقه مفاهیم و حفظ سوره «دهر» ویژه دانشجویان دانشگاه های این شهرستان برگزار می شود.

«مهدی زارعی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: به همت کانون قرآن و عترت مدیریت فرهنگ سازی دفتر بسیج دانشجویی شهرستان جهرم، یک دوره مسابقه مفاهیم و حفظ قرآن کریم ویژه دانشجویان دانشگاه های این شهرستان برگزار می شود.

 

مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه جهرم با اشاره به جزییات برگزاری این مسابقه قرآنی، افزود: دانشجویان می توانند با حفظ سوره مبارکه «دهر» و مطالعه مفاهیم این سوره منطبق با تفسیر «نور» در این مسابقه شرکت کنند.

 

وی آخرین مهلت نام نویسی برای شرکت در این مسابقه را چهارم اسفندماه عنوان کرد و اظهار داشت:‌ آزمون این مسابقه قرآنی نیز چهاردهم اسفندماه جاری برگزار می شود.

 

زارعی با اشاره به اینکه آزمون مسابقه قرآنی سوره «دهر»‌ به صورت مکتوب برگزار می شود، عنوان کرد:‌ این آزمون نیز همزمان با سالروز میلاد حضرت امام حسین (ع) و از ساعت ۱۰ صبح در دفتر بسیج دانشجویی شهرستان جهرم انجام می شود.

 

به گزارش شبستان، هفتاد و ششمین سوره مبارکه قران کریم سوره «دهر» است که قرائت آن فضائل زیادی به همراه دارد و جزو سوره های مدنی است که دارای ۳۱ آیه است.

 

  سوره «دهر» دارای نام متعددی بوده که مشهورترین آن ها «انسان» و سوره «دهر» و سوره «هل اتی» است که قرائت این سوره مبارکه قرآن کریم آثار و برکات زیادی را به همراه دارد که درباره فداکاری امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) نازل شده که سه روز پشت سر هم افطار خود را به یتیم، مسکین و اسیر می بخشیدند.​​

 

این سوره در شان و فضیلت اهل بیت پیامبر (ص) یعنی امام علی (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نازل شده و داستان معروف نذر این بزرگواران و اطعام کریمانه آنان را مطرح می‌کند که خداوند این صفات عالی آنان را ستوده است.

 

کد خبر 1150703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha