معافیت مالیاتی موسسات کنکور دانشگاه ها حذف شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی معافیت مالیاتی موسسات کنکور دانشگاه ها اعم از کنکور سراسری و تحصیلات تکمیلی را در سال ۱۴۰۱ حذف کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی بعدازظهر امروز  چهارشنبه (۴اسفند)مجلس شورای اسلامی ودر  بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱،در بند ق تبصره ۶ مصوب کردند، معافیت مالیاتی فعالیت های مربوط به انتشارات کمک درسی، حذف می شود.

۲ - به منظور حمایت از تولید و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، براساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، واحدهای صنفی با درآمد مشمول مالیات کمتراز یک میلیارد ریال درسال۱۴۰۰ علاوه بر معافیت های قانونی و بخشودگی و مشوق های مالیاتی، برای مالیات بر عملکرد سال ۱۴۰۰ از پنج واحد درصد بخشودگی از نرخ مالیاتی برخوردار می شوند.

۳ - واردات خودروی آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف است.

۴- معافیت های مالیاتی مؤسسات کنکور دانشگاه ها اعم از کنکورس راسری و کنکورهای تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشدو دکتری)، حذف می شود.

همچنین نمایندگان در بند س- تبصره ۶مصوب کردند، سازمان امور مالیاتی در صورت اثبات خلاف­گویی وکیل علاوه بر پیگیری موضوع در مراجع قضائی، نسبت به اعمال جریمه مالیاتی تا سقف پنج برابر اختلاف کشف ­شده اقدام می­نماید.

طبق بند ف- در راستای سیاست‌های حمایت از تولید، نرخ مالیات موضوع ماده (۱۰۵) قانون مالیات‌های مستقیم اشخاص حقوقی دارای پروانه بهره برداری از وزارتخانه‌های ذی‌ربط در فعالیت‌های تولیدی در سال ۱۴۰۰ معادل پنج واحد درصد کاهش می یابد. این بخشودگی علاوه بر سایر معافیت‌ها و بخشودگی‌ها و مشوق‌های قانونی اشخاص مذکور می‌باشد.

براساس بند ع- در تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال ۱۴۰۰ عبارت «ده برابر» به عبارت «سی برابر» اصلاح می‌شود.

طبق تبصره ماده ۱۰۰، سازمان امور مالیاتی کشور می ­تواند برخی از مشاغل یا گروههایی از آنان را که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر ده برابر معافیت موضوع ماده(۸۴) این قانون باشد از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کند و مالیات مودیان مذکور را به‌ صورت مقطوع تعیین و وصول نماید. در مواردی که مودی کمتر از یک سال مالی به فعالیت اشتغال داشته باشد مالیات متعلق نسبت به مدت اشتغال محاسبه و وصول می‌شود.حکم این تبصره مانع از رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی تسلیم شده در موعد مقرر نخواهد بود.

وکلای ملت در بند ص تبصره ۶ مصوب کردند، در راستای اجرای بند(ب) ماده(۱۴) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، به دولت اجازه داده می‌شود به ازای صادرات هر رأس دام سبک مبلغ پانصد و سی و هفت هزار(۵۳۷.۰۰۰) ریال و به ازای صادرات هر کیلوگرم وزن زنده دام سنگین مبلغ یکصد و شصت و هفت هزار(۱۶۷.۰۰۰) ریال از صادرکنندگان دام دریافت و به ردیف درآمدی ۱۴۰۲۱۲ جدول شماره(۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

نمایندگان با حذف «فعالیت های هنری موضوع بند(ل) ماده(۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم» از بند ق تبصره ۶ بودجه که می گوید «معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی و “فعالیت های هنری موضوع بند(ل) ماده(۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم”، حذف می شود.» ابقاء معافیت مالیاتی هنرمندان را تصویب کردند.

 

کد خبر 1151077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha