مسجد باید مرکز توانمند سازی و صدور انسان مسئولیت پذیر باشد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: مساجد باید مرکز توانمند سازی نیروهای جوان و نوجوان و پایگاه صدور انسان های مسئولیت پذیر باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «سینا دلشادی» ۵ اسفند در نخستین جلسه هم اندیشی با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: طبق فرمایش امام راحل(ره)که فرمودند «مساجد سنگر هستند» امروز هم اگر سنگر بود وضع خیلی بهتر از این چیزی بود که هست.


وی افزود: همگان باید با نصب العین قرار دادن قرآن کریم و مسجد و‌ به عنوان دو رکن اساسی در اسلام، انقلاب و دین در اعتلای آرمان های ایران اسلامی بکوشند.

دلشادی اظهار کرد: غفلت ما از مبانی دینی و اعتقادی سبب شد خیلی جاها عقب بیفتیم و هر جا که پیشرفت داشتیم به سبب این بود که چشم و گوشمان به فرمان رهبر معظم انقلاب بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: در جنگ نرم و رسانه ای باید مسجد اتاق فکر و فرماندهی باشد؛ شعار دادن راحت است باید ایده ها به طراحی عملیاتی برسد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت های موجود برای تعالی و پیشرفت کارهای هنری در مساجد استفاده لازم را نبردیم افزود: یکی از دفاتر حوزه هنری جهت همکاری و مشارکت در بخش تئاتر و سرود به مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد ورود کرده که امید است با تعامل این دو نهاد انقلابی بتوان با کادرسازی هنر و نمایش انقلابی هنرمندان ولایی و متعهد برای آینده کشور تربیت شوند و شاهد هنرمندانی باشیم که زیست مسجدی دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مساجد باید مرکز توانمند سازی نیروهای جوان و نوجوان و پایگاه صدور انسان های مسئولیت پذیر باشد، ادامه داد: کار در زمینه انسان سازی مسجدی ممکن است سه دهه طول بکشد؛ امروز مساجد در کار جبهه ای، ساختاری و تشکیلاتی ضعف دارند، می گویند جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هستیم ولی جبهه ای و شبکه ای کار نمی شود.

دلشادی به نوسازی ساختار فرهنگی بر مبنای قرآن و مسجد تاکید کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی آمادگی خود را جهت تهیه و تدوین «طرح تاریخ شفاهی کانوهای فرهنگی هنری مساجد استان» اعلام می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از خارج شدن جلسات شورای فرهنگ عمومی از حالت مناسبتی خبر داد و گفت: زین پس جلسات این شورا پیوست فرهنگی خواهد داشت که سبب اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی استان می شود.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام ذوالفقاری به دفاع از حقوق ارکان مسجد اشاره کرد و گفت: اینکه هر نهاد و ارگان با نصب یک تابلو بالای درب مسجد بخواهد از این مکان مقدس استفاده کند بدون اینکه کمکی به مسجد بکند خوب نیست.

مدیر ستاد فهما استان مرکزی افزود: بچه های مسجد فارغ از دیدگاه های سیاسی و اسم و‌ رسم به انجام فعالیت فرهنگی خودشان می پردارند ولی گاهی حتی در مجموعه های فرهنگی هم دیده می شود نامی از کانون های مساجد برده نمی شود.

در ادامه این جلسه مدیران کانون های مدعو به بیان سخنان و نقطه نظرات خود در خصوص ترببت نیروهای مسجدی، هنر در مسجد، بودجه و تجهیزات کانون ها، برگزاری جلسات منظم با مدیرکل، دیدار با رهبر معظم انقلاب و حضور بیشتر کانون ها در برنامه های فرهنگی پرداختند.

کد خبر 1151417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha