جایگاه تاریخی، اقتصادی و نیروی انسانی، شهربابک را ممتاز کرده/ همکاری بدون هماهنگی پیشرفت به بار نمی آورد

امام جمعه کرمان با برشمردن ویژگی های برجسته شهربابک، سه اصل مهم همدردی، همکاری و هماهنگی برای موفقیت و پیشرفت را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهربابک، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، شنبه(7 اسفند) در جلسه شورای اداری، مردم این شهرستان را مردمی تاریخ ساز و فعال و دارای حیات مادی و معنوی در صحنه تاریخ دانست و افزود: شهربابک ویژگی های فراوانی دارد.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، اولین ویژگی را شهرت تاریخی این شهرستان عنوان و بیان کرد: وقتی منطقه و شهری در تاریخ شهرت پیدا می کند به دلیل استعدادها و ظرفیت های آن است و شهربابک حتماً ممیزات و مشخصاتی دارد که در تاریخ تاثیرگذار و این شهرستان دارای قدمت تاریخی است.

 

 


وی دومین ویژگی را جایگاه اقتصادی این شهرستان دانست و در این زمینه به وجود معادن مس، فیروزه و دهها معادنی که کشف نشده اشاره و تصریح کرد: وجود معادن در این شهر علامت و نشانه ذخایر معدنی کشف شده است؛ ضمن آنکه آنچه از ذخایر معدنی کشف نشده و نسل های آینده باید آن را اکتشاف کنند، شهربابک را از این لحاظ در کشور ممتار می کنند.
 

 

 

امام جمعه کرمان ظرفیت های بخش کشاورزی، دامداری، تجارت و دهها مسئله مرتبط با اقتصاد و معیشت، موقعیت استراتژیکی شهربابک که محل اتصال سه استان است را مورد توجه قرار داد و گفت: شهربابک محل اتصال استان های مهم و اقتصادی کرمان، فارس و یزد است.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه لبنیات شهربابک و کیفیت آن از گذشته تاکنون شهرت دارد؛ ادامه داد: دهها عنوان اقتصادی که می تواند شهربابک را با ظرفیت های آن از شهرستان های غنی و ثروتمند قرار بدهد، بستر آن فراهم است اما از همه مهمتر و ممتازتر، نیروی انسانی است که حرف اول را در هر کشوری و در توسعه آن می زند.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان وجود سه اصل طرح، ابزار و نیروی کاردان و قوی را برای توسعه مهم خواند و در خصوص نیروی قوی و کاردان در شهرستان شهربابک؛ علمای خدوم و برجسته و زحمتکش و مخلص انقلابی؛ تحصیلکرده های علوم انسانی و پزشکی و...، انسان های تیزهوش را مثال زد و افزود: بخش قابل توجهی از تخصص ها در حوزه های مختلف را بچه های شهربابک دارند.

 

 

 

وی افزود: این شهرستان همچنین در لشکر 41 ثارالله که از لشکرهای خط شکن و مؤثر است، نیروهایی داشته و فرماندهان عالی رتبه و عزیزی دارد که برخی شربت شهادت نوشیدند و برخی الان به کشور خدمت می کنند و از نیروهای خدوم، قابل، پرتلاش، دنیاگریز، سردار معروفی است که از جنس شهید سلیمانی است.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه شهربابک همچنین در نیروی انسانیِ بخش اجرایی هم حرف برای گفتن دارد؛ تصریح کرد: وقتی شهرستانی این همه قابلیت و ظرفیت و استعداد دارد و اگر می گویند در تاریخ شهرت دارد، قسمت عمده آن مربوط به نیروی انسانی در دوره های مختلف است.
 

 

 

وی در بخش پایانی سخنانش با این توضیح که خداوند رمز موفقیت را در درون ما قرار داده که وقتی آن را پیاده کنیم؛ منجر به پیشرفت و موفقیت می شود، افزود: سه اصل مهم همدردی، همکاری و هماهنگی رمز موفقیت در اجتماع است.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تأکید کرد: نباید بگذارید در شهربابکِ پیشرفته گروهی دچار فقر و محرومیت باشند؛ فاصله طبقاتی باید کم شود و این تقسیم کار کردن و همراه شدن است.

 

 

 

وی با اشاره به اهمیت همکاری اظهار کرد: هر کدام از ما در کنار هم قرار بگیریم و تلاش کنیم کارها به بهترین وجه انجام شود و خط بندی و مرزبندی نکنیم و واقعاً همکار باشیم؛ هر که توان بیشتری برای ایجاد همکاری دارد، مسئولیت او هم نزد خدا سنگین تر است زیرا تکلیف هر کس به اندازه توان و ظرفیت او است.

 

 

امام جمعه کرمان افزود: در نهایت؛ این هماهنگی است که به اینها جهت می دهد زیرا صرف همکاری پیشرفت نمی آورد.

کد خبر 1151688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha