تامین زمین برای ساخت طرح‌های مسکن خراسان جنوبی در حال انجام است

عباس زاده با بیان اینکه مهمترین، سخت‌ترین و پرحاشیه‌ترین مسئله برای احداث طرح‌های مختلف مسکن در استان تأمین زمین رایگان است، گفت: در حال حاضر این اقدام در تمام شهرستان‌ها در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا عباس زاده» عصر امروز (۷ اسفند) در شورای مسکن خراسان جنوبی اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن براساس قانون جهش تولید سهم استان برای تأمین مسکن مردم ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در چهار سال آینده است که از این تعداد ۱۸ هزار واحد روستایی و ۲۲ هزار واحد شهری احداث خواهد شد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در مرحله ثبت‌نام و پالایش متقاضیان برای تامین مسکن هستیم و ثبت‌نام برای طرح نهضت ملی مسکن تا ۲۰ اسفندماه تمدید شده است.

 

وی ادامه داد: تاکنون در خراسان جنوبی بیش از ۵۰ هزار نفر متقاضی ساخت طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند و همزمان پالایش متقاضیان در حال انجام است.

 

عباس زاده با بیان اینکه مهمترین، سخت‌ترین و پرحاشیه‌ترین مسئله برای احداث طرح‌های مختلف مسکن در استان تأمین زمین رایگان است، تصریح کرد: در حال حاضر این اقدام در تمام شهرستان‌ها در حال انجام است که تلاش ما در شورای مسکن این است که تأمین زمین برای مردم را با اولویت واگذاری اراضی ملی در داخل شهرها، واگذاری اراضی دولتی مازاد سایر دستگاه‌های اجرایی، تامین زمین از محل بافت فرسوده و در نهایت الحاق اراضی ملی به شهر را داشته باشیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بعد تأمین و تحویل زمین و پلایش متقاضیان مراحل عملیات اجرایی این واحدها به صورت انفرادی، در قالب گروه‌های ساخت و یا توسط برخی دستگاه‌های دولتی متولی در استان آغاز خواهد شد.

 

وی با اشاره به اجرای طرح های مختلف مسکن در استان، ادامه داد: در برخی از این طرح‌ها به دلیل یکسری مشکلات نتوانسته‌ایم برای مردم تامین زمین کنیم بنابراین در ساخت مسکن دقیق‌ترین بحث ما تامین زمین است چرا که اگر در این امر بی‌دقتی و بی‌توجهی شود یا جانمایی مناسبی نداشته باشیم، چالش تعیین مکان نامناسب خودش بار بزرگتری بر دوش این طرح و باعث مشکلاتی برای مردم خواهد شد.

 

عباس زاده تصریح کرد: در شهرهای قاین، ارسک و آیسک برای تامین زمین با یکسری مشکلاتی مواجه هستیم و البته مشکل تامین زمین در شهر بشرویه را حل کردیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی از مهمترین بحث ها که برای جانمایی مکانی مسکن در نظر گرفته می شود امکان تأمین زیرساخت ها با کمترین هزینه برای مردم است در این خصوص تمام تلاش ما این است که بهترین مکان را انتخاب کنیم تا خدمات‌رسانی به مردم زیاد هزینه‌بر نباشد.

 



 


 

کد خبر 1151871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha