مسافران واکسن نزده به مازندران سفر نکنند

علیپور گفت: برای ایام نوروز طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ورود افرادی که دز سوم واکسن را دریافت نکرده باشند به استان مازندران ممنوع خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ «عباس علیپور» امروز(۸اسفند) در نشست خبری با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال واکسن دز سوم را دریافت کردند، اظهار کرد: کودکان ۵ تا ۱۲سال، ۲۲ درصد از کودکان پاستوکووک و سینوفارم را دریافت کردند که هم ایمنی هم کارایی مورد تایید کمیته علمی وزارت بهداشت رسیده و تاکنون عارضه خاصی مشاهده نشده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی از نظارت در این بخش خبر داد و گفت: خوشبختانه میزان رضایت‌مندی در این بخش بیش از ۹۰ درصد است.

 

به اذعان علیپور از ۲ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۷ نفر جمعیت ثبت شده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۴۹۲ نفر  یعنی حدود ۸۴.۲ درصد در نوبت اول واکسینه شدند.

 

وی اعلام کرد :در جمعیت بالای ۱۲ سال ۲ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۸۹۶ نفر در مجموع ۹۵/۸ درصد واکسینه شدند.

 

علیپور گفت: برای نوبت دوم بالای ۱۲ سال، ۸۹.۹ درصد و در سنین بالای ۱۸ سال ۵۱.۵ درصد واکسن دز سوم را دریافت کردند.

 

به اعلام وی پوشش واکسیناسیون دز اول در بین دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال، ۹۹.۸ درصد و در نوبت دوم ۹۳ درصد در نوبت سوم ۲۱.۴ درصد است.

 

علیپور با بیان اینکه میزان استقبال روستاییان از واکسیناسیون بیش از شهرنشینان بوده است تصریح کرد: پوشش واکسیناسیون برای نوبت اول در شهر ۹۴ درصد و در روستا ۹۸ درصد، برای نوبت دوم به ترتیب ۸۷.۵ درصد و ۹۳.۸ درصد، برای نوبت سوم ۴۳ درصد در شهر  ۵۵ درصد است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد :از ابتدا تا به الان ۵ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۲۹۷ دز واکسن تزریق شده است.

 

وی با اشاره به تزریق ۲۲ درصدی دز سوم در بین کارمندان دانشگاه علوم پزشکی خواستار استقبال بیشتر شد و همچنین میزان تزریق واکسیناسیون توسط اصحاب رسانه را ۴۳.۳ درصد بیان کرد.

 

به اذعان علیپور از ابتدای اپیدمی کووید ۵ هزار و ۹۱۷ مادر باردار مبتلا به کرونا در مازندران شناسایی شدند که از این تعداد ۱۷ نفر به‌علت ابتلا به کووید فوت شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اذعان کرد: از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تاکنون ۹۷ هزار نفر بستری  شدند که تست بیش از ۵۳ هزار نفر مثبت بود، در حال حاضر ۴۹۹ نفر بستری هستند که ۵۳ نفرشان را اطفال تشکیل می‌دهند.

 

کد خبر 1152223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha