اولین همایش «خانواده متعالی»، روز پنج شنبه در تالار «حکمت» دانشگاه شیراز آغاز می شود

حجت الاسلام استوار میمندی با اشاره به اینکه اولین همایش «خانواده متعالی»، روز پنج شنبه در تالار «حکمت» دانشگاه شیراز آغاز می شود، گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی در طرح «خانواده متعالی» مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «محمد استوار میمندی»، امروز (یکشنبه 9 اسفند) در نشست خبری طرح «خانواده متعالی» که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد، گفت: عید مبعث نطقه عطف حرکت بشریت در مسیر تکامل بشر است.

رئیس حوزه های علمیه استان فارس با یادآوری این مطلب که امروز خانواده به عنوان یکی از نهادهای مهم تشکیل دهنده جامعه مورد توجه جریان ها و اندیشه های مختلف است، تاکید کرد: هرچه کانون خانواده مستحکم تر شود و جریان های بیرونی کمتر می توانند اثربگذارند، دشمنان هم در همین راستا برنامه ریزی کرده اند تا سبک زندگی به سمتی ببرند تا کیان خانواده دچار تزلزل شود.

وی با اشاره به اینکه اولین همایش «خانواده متعالی»، روز پنج شنبه در تالار «حکمت» دانشگاه شیراز آغاز می شود، اظهار کرد: تشکیل گروه های علمی حوزوی و دانشگاهی در راستای نیل به اهداف والای همایش انجام شده است.

حجت الاسلام استوار میمندی با تاکید بر اینکه مسائل اولویت دار خانواده ایرانی استخراج و 10 مورد مهمترین آن احصا شده است، اضافه کرد: طلاق در جامعه جهانی و ایرانی یکی از مسائل روز حوزه خانواده است.

وی، مسئله سن ازدواج، اخلاق جنسی، مواد مخدر و پیامدهای آن، صله رحم، فرزندآوری و جمعیت را از موارد دیگر خواند و یادآور شد: موضوع جمعیت به عنوان چالش مورد توجه قرار گرفته است که آینده ایران را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه توجه به همسر، تربیت فرزند، سنت های غلطی و فضای مجازی از دیگر مواردی است که مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: موضوع معیشت هم یک موضوع مهم و زیربنایی هست که باید مورد توجه قرار گیرد اما معیشت همه موضوع نیست و برخی مسائل و بینش ها هم به همراه فقر فرهنگی مهم است که باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام استوار میمندی با تاکید بر اینکه شناسایی محتواهای موجود در حوزه خانواده است از جمله وظایف این همایش است، تاکید کرد: برنامه ریزی در راستای تولید محتوای جدید با توجه به نیازهای جامعه در دستور کار است و این طرح آماده شده تا مطالبه گری را ایجاد کند.

وی با یادآوری این مطلب که هدف دین و شریعت اینست که مردم از دنیا استفاده کنند و بشریت از زندگی دنیایی لذتی ببرد که به آرامشی پایدار برسد، افزود: استفاده از ظرفیت های مردمی در این طرح مد نظر قرار گرفته است.

کد خبر 1152682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha