برنامه های قرآنی سعادت زندگی بشری را تضمین می‌کند

رعیت گفت که بسط و گسترش برنامه های قرآنی در جامعه موجب تضمین زندگی بشری در حوزه‌های مختلف می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد رعیت» عصر امروز (دوشنبه ۹ اسفند) در حاشیه افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت گرگان در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: قرآن کریم متضمن کلیات برنامه زندگی بشر است، زیرا آیین اسلام که بهتر از هر آیین دیگری سعادت زندگی بشر را تامین و تضمین می‌کند از راه قرآن مجید به دست مسلمانان رسیده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: آموزه های دینی اسلام که یک سلسله معارف اعتقادی و قوانین اخلاقی و عملی است ریشه اصلی آنها در قرآن کریم است.


وی هدف از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت را را شناسایی، معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی با اولویت بخشیدن به آثار و فعالیت قرآنی شهرستان عنوان کرد.


رعیت ادامه داد: زمینه‌سازی مناسب برای آشنایی اقشار و گروه‌های مختلف با فعالیت‌های قرآنی، کمک به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، ایجاد فضای معنوی برای برقراری انس و الفت با قرآن کریم، رونق بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی، تعامل و هم‌فکری در این حوزه از جمله دیگر چشم‌اندازهای ترسیم شده برای این نمایشگاه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: تلاش داریم محیط مناسبی برای گردهمایی و تضارب افکار و اندیشه‌ها در زمینه علوم قرآنی، زمینه‌سازی برای ایجاد ارتباط میان پدیدآورندگان و مصرف‌کنندگان آثار و فعالیت‌های قرآنی ایجاد کنیم.

 

کد خبر 1152736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha