لزوم برگزاری مطلوب مناسبت های شعبانیه در نوروز ۱۴۰۱

فرخ زاده گفت: با توجه به مصادف شدن سال جدید با میلاد امام مهدی (عج) لازم است بخش های فرهنگی استان، مراسم این مناسبت ها را در شان سومین حرم اهل بیت (ع) به انجام برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد فرخ زاده»، امروز (چهارشنبه 11اسفند) در جلسه کمیته تخصصی حمل و نقل ذیل ستاد اجرایی تسهیلات سفرهای نوروزی استان فارس گفت: فارس سال گذشته یکی از سه استان اول در تصادفات فوتی و جرحی بود و ۱۲۱ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که  ۷۶ نقطه آن ایمن سازی و روان سازی شده و برای ۴۹ نقطه دارای آمار تصادفات بالا نیز تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

معاون گردشگری و امور زائران استانداری فارس ادامه داد: بیش از چهار هزار متر مربع تابلوی راهنمای مسیر نیز نصب و تعمیر شده و برای کنترل و نظارت سراسری جاده های مواصلاتی فارس  ۶۰ دوربین جدید کنترل سرعت به ۱۷۶ دوربین موجود اضافه شده است.

وی اضافه کرد: برای خدمات دهی به مسافران نوروزی، پیش فروش 50 درصد بلیت سفرهای نوروزی به صورت سامانه ای و حضوری در روزهای آینده انجام می شود و توسط  ۵۵ مجتمع خدماتی بین راهی به مسافران ساتان خدمات رسانی خواهد شد و ۲۹ مجتمع رفاهی دیگر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی استان فارس تاکید کرد: با توجه به مصادف شدن سال جدید با میلاد امام مهدی (عج) لازم است بخش های فرهنگی استان، مراسم این مناسبت ها را در شان سومین حرم اهل بیت (ع) به انجام برسانند.

فرخ زاده ادامه داد: ۳۵ درصد تصادفات به دلیل رخ می دهد و نهادهای مردم نهاد، هیئات مذهبی، مساجد و مراکز فرهنگی در مسیرهای منتهی به ورودی شهرها با برپایی توقف گاه های ارائه خدمات و مراکز راهنمایی گردشگران می توانند در این خصوص برای ارائه خدمات به رانندگان و مسافران موثر عمل کنند.

وی اضافه کرد: برای توزیع مناسب فرآورده های نفتی در فارس پیش بینی های مناسبی شده است و برای بهبود امکانات جانبی پمپ بنزین ها مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه، ارائه خدمات اغذیه و قرار گرفتن در بهترین شرایط برای رفاه حال مردم باید اقدامات لازم و بازرسی انجام شود.

فرخ زاده در این جلسه همچنین بر زیباسازی و فضاسازی فرودگاه ها برای استقبال از مسافران و آماده کردن ایستگاه های راه آهن و رفع مشکلات موجود در ایستگاه های آباده و اقلید تاکید کرد.

کد خبر 1153105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha