پیروان همه ادیان در مقابله با قدرت‌های استکباری باید متحد شوند

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: دشمنان همه ما قدرت های استکباری هستند، ما باید در مقابل مستکبران و ظالمان مقابله کرده و بر مبنای دین متحد شویم.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی امروز در سمینار علمی بهبود روابط انسانی در دوران پسا کرونا با الهام از آموزه‌های اسلام و مسیحیت که در دانشگاه بین المللی اهل بیت برگزار شد گفت: اخلاق و دین همیشه مورد بحث اندیشمندان و پژوهشگران قرار گرفته است.

وی افزود: آموزش های مشترک اخلاقی می تواند بر تمام افراد جامعه اثر بگذارد و تنش‌های بشری را برطرف کند، آموزه های اخلاقی و دینی در ادیان نهادینه شده و راه نجات بشر در دین و اخلاق است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان اینکه تمام ادیان آموزه های مشخصی در گسترش روابط انسانی دارند، عنوان کرد: رسالت هردین هدایت انسان به تکامل و صلح است اهمیت این ویژگی چنان زیاد است که در بسیاری از ادیان ساختگی هم حتی به این مسائل توجه کردند که برای پیروان آنها جذاب باشد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه برای اهل ایمان در ادیان توحیدی باید صلح نقش بنیادی داشته باشد، اظهار کرد: دین اسلام دین صلح است که در بسیاری از آیات قرآن به این مسئله اشاره شده است، سنت پیامبر(ص) هم بر صلح پایدار بود.

وی با بیان اینکه اسلام بسیار مخالف خشونت است، ابراز کرد: ما باید موانع رسیدن به صلح و وحدت را شناسایی کرده و آن را برطرف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در پایان خاطرنشان کرد:‌ در برخی ادیان ارائه احادیث نادرست در این زمینه مانع است. دین اسلام ما را دعوت می‌کند که پیروان ادیان مختلف متحد شوند، دشمنان همه ما قدرت های استکباری هستند، ما باید در مقابل مستکبران و ظالمان مقابله کرده و بر مبنای دین متحد شویم.

کد خبر 1153289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha