خواسته های مردم گلستان از رئیس جمهور/ بهبود معیشت، ایجاد اشتغال و رفع بحران کم آبی مهم‌ترین مطالبات گلستانی‌ها از دولت رئیسی

استان گلستان جمعه (١٣ اسفند) میزبان رئیس جمهور است و مردم انتظار دارند در این سفر دولت به مطالبات و دغدغه های آنان توجه ویژه ای کند.

خبرگزاری شبستان- گرگان، پس از چندبار تغییر زمان و اطلاع رسانی های نصف و نیمه مسئولان گلستان درباره سفر دولت به استان، بالاخره فردا (جمعه 13 اسفند) رئیس جمهور در شانزدهمین سفر استانی خود به گلستان سفر خواهد کرد.

 

مردم استان گلستان فردا میزبان رئیس دولت سیزدهم، معاونان و جمعی از وزرا هستند تا نیازها و چالش های این استان را بررسی کرده و تصمیمات اجرایی و ویژه برای آنها بگیرند.

 

گلستان دارای تنوع قومی و مذهبی است اما در عین کثرت این اقوام و مذاهب در کنار هم زندگی مسالمت و برادرانه ای دارند تا جایی که این استان را الگوی وحدت شیعه و سنی نه فقط در ایران بلکه در سایر کشورهای اسلامی مطرح می کنند.

 

مردم گلستان در دوره های مختلف انتخابات از شوراهای اسلامی گرفته تا مجلس و ریاست جمهوری و خبرگان همواره مشارکت سیاسی بالایی را به ثبت رسانده اند.

 


این مردم همواره در مسیر ولایت و انقلاب اسلامی بوده و هستند و نمونه اش را می توان در فتنه سال 88 مشاهده کرد که مردم ولایتمدار گرگان روز 8 دی ماه، یک روز قبل از خیزش سراسری ملت ایران علیه فتنه گران، به میدان آمدند و انزجار خود را از اصحاب فتنه اعلام کردند.

 

سرمایه گلستان نه زمین های کشاورزی و آثار طبیعی و گردشگری، نه موقعیت جغرافیایی آن است بلکه سرمایه واقعی این استان همین مردمی هستند که همواره پایبند به نظام و انقلاب اسلامی بوده اند.

 

تا قبل از سال 76 گلستان، منطقه ای در شرق مازندران بزرگ بود که از نظر سهم بری اعتباری وضعیت خوبی نداشت. پس از انتزاع از مازندران و تأسیس استانی به نام گلستان بازهم مردم این استان از بسیاری از امکانات و اعتبارات بی بهره ماند و نتیجه آن امروز فقر و محرومیتی است که زیر برگ های سبز جنگل های آن پنهان شده است.

 

مردم گلستان در آستانه سفر رئیس جمهور انتظار دارند تا بخشی از گره ها و مشکلات آنان برطرف شود.

 

 

یکی از روستاییان گلستانی در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: کشاورزی ما هنوز سنتی است و وقتی هم محصول می کاریم این دلال ها و واسطه ها هستند که سود می کنند و ما خیلی هنر کنیم بتوانیم هزینه های کاشت محصول را در بیاوریم. معیشت کشاورزان در این اوضاع گرانی و تورم تعریفی ندارد و به سختی می گذرد.

 

 

وی از رئیس جمهور خواست توجه ویژه ای به اقتصاد و معیشت مردم استان گلستان به ویژه در روستاها داشته باشد. 

 

 

شهروند دیگری هم گفت: امروز در هر خانه حداقل یک جوان تحصیل کرده و بیکار هست و دولت باید وام هایی که به نام اشتغالزایی پرداخت می کند را بررسی کند تا به دست اهلش برسد و منجر به ایجاد شغل شود نه اینکه عده ای این وام ها را بگیرند و خانه و ماشین بخرند.

 

 

یکی دیگر از مردم این استان گفت: هرساله در تابستان با مشکل کم آبی مواجه هستیم اما بهار و تابستان امسال به شدت درگیر بحران کم آبی بودیم. تا جایی که هنوز که هنوز است و در زمستان هم گاهی اوقات آب شرب بخشی از مردم گرگان قطع می شود. از رییس جمهور انتظار داریم کمک کند تا مشکلات آب شرب شهرها و روستاها برطرف شود.

 

 

یکی دیگر از شهروندان به پروژه پتروشیمی اشاره کرد و افزود: مردم پس اندازهای خود را در این پروژه گذاشتند حتی برخی طلاها و ماشین و خانه خود را فروختند تا سرمایه گذاری کنند اما ۱۵ سال گذشته و هنوز این پروژه اجرا نشده است.

 

 

وی گفت: انتظار داریم دولت این پروژه را تعیین تکلیف کند و به داد ۹۵ هزار نفر از سهامداران این پروژه برسد چون با تکمیل آن اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد می شود.

 

 

یکی از اهالی بندرترکمن گفت: مسیر ریلی بندرترکمن، از تهران شروع می شود و به گرگان ختم می شود اما اگر این ریل به شاهرود وصل شود  موجب رونق اقتصادی استان و شهرهای مختلف می شود. ضمن اینکه سبب توسعه تجارت خارجی و رونق آن خواهد شد.

 

 

حمایت از ورزش و توسعه زیرساخت های ورزشی مانند تکمیل سالن ۶ هزار نفره گرگان، تکمیل پروژههای نیمه تمام مانند مجتمع های فرهنگی و هنری، کتابخانه ها، نجات خلیج گرگان و غیره از دیگر مطالبات مهم مردم استان گلستان از دولت سیزدهم است.

 

کد خبر 1153528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha