شعبان ماه استغفار، عبادت و صدقه و بهره مندی از برکات الهی

ماه شعبان در بین مسلمانان از جایگاه رفیع و پرفضیلتی برخوردار است و با توجه به اینکه این ماه، ماه ورود به رمضان است و میلاد مختلف امامان در این ماه واقع شده، بر استغفار، عبادت و صدقه و بهره مندی از برکات الهی و فیوضات این ماه تاکید شده است.

خبرگزاری شبستان - مازندران؛ مریم نظری/ روز جمعه(۱۳ اسفند ماه) اولین روز از ماه رسول خدا(ص)، ماه شعبان المعظم و ماه قرآن و دعایت که صدقه دادن و استغفار در این ماه بسیار توصیه شده است.

 

ماه شعبان دارای جایگاه بزرگ و پر فضیلتى در احادیث و روایات اسلامى از سوى پیشوایان دینى برخوردار است و ماه شعبان، ماه پیامبر و ماه قرآن و ماه دعا است که روزه داری در این ماه بزرگ بسیار سفارش شده است که امام صادق (ع) نقل شده است که فرموده‌اند: «هر که روز اول شعبان را روزه بگیرد، بى‌تردید بهشت بر او واجب می‌شود».

 

صدقه و استغفار بهترین اعمال ماه شعبان

حجت الاسلام «قربانعلی اسماعیلی» با اشاره به اینکه ماه شعبان ماه با برکت و دروازه ای برای ورود به ماه رمضان است بر روزه داری در این ماه تاکید کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: صدقه و استغفار بهترین اعمال ماه شعبان عنوان شده است.

این کارشناس مذهبی و کارشناس فرهنگی دینی آموزش و پرورش شهرستان نکا افزود: از حضرت رسول(ص) نقل شده است که فرمودند: « بهترین اعمال در ماه شعبان، صدقه دادن و استغفار است؛ هر کس در ماه شعبان صدقه دهد، خداوند آن صدقه را رشد دهد همچنان که یکى از شما شتر تازه متولد شده‌ای را تربیت مى‌کند تا آن که در روز قیامت به صدقه دهنده برسد در حالتى که به اندازه کوه اُحُد شده باشد».

 

وی همچنین با برشمردن برکات این ماه خاطر نشان کرد: یکی از برکات مهم ماه شعبان ولادت امامانی است که در ماه شعبان دیده به جهان گشوده‌اند مانند ولادت با سعادت حضرت اباعبداللّه الحسین(ع) که در روز سوم ماه شعبان است وهمچنین روز چهارم این ماه ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز پنجم آن ولادت حضرت سجاد(ع) است و همچنین در پانزده شعبان ولادت پر برکت امام زمان(عج) را داریم که ماه سراسر نور، برکت و ایمان است.

 

غفلت مانع بزرگ بهره مندی از برکات و فیوضات ماه شعبان

حجت الاسلام « سید جواد حسینی رکاوندی» در گفت و گویی با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تبریک حلول ماه شعبان اظهار کرد: روزه داری در این ماه بسیار سفارش شده است و به نوعی می توان ماه شعبان را یکی از افضل ماهها دانست و در فضیلت این ماه، همین بس که ماه پیامبر اکرم (ص) نامیده شده است و همچنین روزه ماه شعبان به خصوص در پنجشنبه ماه ثوابی بسیار دارد، روایت شده که در هر پنجشنبه ماه شعبان آسمان‌ها را زینت می‌کنند، پس ملائکه عرض می‌کنند: خداوندا روزه داران این روز را بیامرز و دعای آنها مستجاب شود.

 

امام جمعه موقت بهشهر افزود: همه لحظات ماه شعبان، لحظات نورانی و معنوی است و باید از لحظه لحظه ماه شعبان استفاده شود و با دوری از غفلت که مانع بزرگی برای بهره مندی از برکات این ماه است از فیوضات این ماه بدرستی استفاده شود.

وی یادآور شد: روزه سه روز آخر ماه شعبان فضیلت بسیار زیادی دارد، امام صادق(ع) فرمودند: « کسی که سه روز ماه شعبان را روزه بگیرد و آن را به ماه رمضان وصل کند ثواب دو ماه روزه برای او نوشته می‌شود.»

 

صلوات و صدقه دادن ماه شعبان موجب برکت زندگی است

حجت الاسلام «حسینعلی فعالی» هم با تاکید بر صدقه دادن و ذکر صلوات در ماه شعبان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران گفت: صلوات و صدقه دادن  در ماه شعبان بسیار سفارش شده است که موجب برکت زندگی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا افزود: ماه شعبان ماهی برای استغفار است و باید بر استغفار در این ماه ممارست داشته باشیم و مناجات شعبانیه یکی از مناجات های همه روزه ما در این ماه شریف است.

 

وی یادآور شد: دعا و مناجات یکی از راههای رسیدن به معنویت است و باید با استمرار بر مناجات شعبانیه در ماه شعبان معنویت خود را افزایش داده و برای سعادت و سلامت زندگی دنیا و آخرت خود توشه برچینیم که ماه شعبان بهترین ماه برای دعا و نیایش و گاک شدن و ورود به ماه با برکت و مبارک رمضان است.

کد خبر 1153672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha