انتقاد صریح امام جمعه ساری از گسترش مظاهر بدحجابی

حجت الاسلام محمدی لائینی پوشش اسلامی را یکی از ساختارهار آرامش و امنیت اجتماعی دانست و گفت: گسترش برخی مظاهر بد حجابی زیبنده جامعه اسلامی نیست از این رو نباید نسبت به تمدن و ارزش‌های دینی بی‌تفاوت باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۳اسفند)در خطبه های نمازجمعه این هفته مرکز مازندران با تاکید براینکه همه شما خوبان و خودم را به تقوای الهی توصیه می کنم اظهار ککرد: انسانی که تقوا نداشته باشد ابتدا به خود ظلم می کند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به فرازی از مناجات شعبانیه، افزود: خدایا من در این که از هوای نفس خودم پیروی کردم به خودم ظلم کرده ام پس وای بر من اگر تو مرا نیامرزید.

 

وی با بیان اینکه شعبان ماه استغفار و ماه رهایی از ظلم و طلب آمورزش است، گفت: در آیه ۶۰ سوره یونس آمده «وَ ما ظَنُّ الَّذينَ يَفْتَرُونَ عَلَي اللَّهِ الْکَذِبَ يَوْمَ الْقِيامَةِ إِنَّ اللَّهَ لَذُو فَضْلٍ عَلَي النَّاسِ وَ لکِنَّ أَکْثَرَهُمْ لا يَشْکُرُونَ» خدا نسبت به بندگان خودش خیلی بخشش دارد اما اکثر انسان ها شکرنمی کنند و این ناشکری و ناسپاسی بسیار خطرناک است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه باید شکر گذار نعمت های خداوند متعال باشیم و دستورات خدا را محترم بشماریم، ادامه داد: مسئله حجاب اسلامی یکی از بهترین احکام دین مبین اسلام است و متاسفانه برخی از بانوان با وضعیت توهین آمیز نسبت به این آموزه دینی ظاهر می شوند. در فضای مجازی به نماز توهین می شود و سگ در سجاده نمازگزار رفت و آمد دارد و این نماز درست نیست که با نجس العین نماز اقامه شود.

 

وی با بیان اینکه همگان باید در اجرای امربه معروف و نهی از منکر به خط باشیم، گفت: برای اجرای دستورات دین اسلام بی تفاوت نباشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه، افزود: استغفار، قرائت قرآن و روزه داری در این ماه بسیار تاکید شده است.

 

امام جمعه ساری به روز احسان و نیکوکاری اشاره و بیان کرد: خدمات کمیته امداد در استان برای رفع محرومیت مددجویان شایسته تقدیر است.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های مرتبط با نمازجمعه هرهفته به بچه های مسجد یک منطقه از ساری واگذار می شود که امروز فعالان مسجد النبی(ص) کوی آزادی در نمازجمعه ساری فعالیت دارند قدردان این همت بچه های مسجد هستیم، افزود: حضور مسجدی ها در نمازجمعه شایسته تقدیر است.

 

حجت السالام محمدی لائینی با اشاره به ۱۵اسفند روز درختکاری، گفت: صرف کشت درخت درست نیست و باید نگهداری این نعمت خدا مورد توجه باشد.

 

خطیب جمعه ساری از ۲میلیون هکتار جنگل های استان مازندران به عنوان سرمایه ارزشمند برای تسویه هوا و ذخیره سازی آب یاد کرد و افزود: این جنگل های می توانند سه میلیارد مترمکعب آب را ذخیره کنند و به مرور این آب را به صورت تبخیر پس دهد. این جنگل ها در تثبیت خاک بسیار اثرگذار هستند.

 

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم که مردم به حفظ محیط زیست حساس باشند و برای حفظ این سرمایه عظیم تلاش کنند، گفت: خروج دام از جنگل ها یک مشکل برای مردم ایجاد کرده و به نوعی حفظ جنگل را دچار چالش کرده باید منافع مردم را در کنار منافع جنگل تعریف کنیم تا مردم حافظ جنگل باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بابیان اینکه برای یک گاو شش کیلو سهمیه نهاده دامی و سبوس درنظر می گیرند، افزود: با عرض پوزش از نمازگزاران باید بگویم واقعا قابل باور نیست شش کیلو برای یک گاو کفایت می کند یا ... متاسفانه تصمیمات نادرست موجب می شود دام های مولد به مسلخ کشتارگاه بروند و مشکلات متعددی فراهم شود اگر اون گاو روی صندلی می نشست تصمیم بهتری اتخاذ می کرد.

 

وی به مسئله اوکراین و روسیه اشاره و بیان کرد: به فرموده رهبری آمریکا بحران زیست و بحران ساز است. برای ادامه حیات شیطانی خود بحران سازی می کند و این نمونه جهالت مدرن است. تجربه ثابت کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست.

کد خبر 1153708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha