سیادت و مهتری رابط فهما برای شبکه کانونی

ستاد فهما بر اساس فعالیت کانون های تحت شبکه سعی کرده تا رقابت سازنده ای نیز بین رابطین کانونی ایجاد کند و آنان را در کورد ارزیابی قرار دهد و برترین ها معرفی کند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: ایجاد شبکه بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد در هر محله و شهرستان از دستاوردهای فهما در این سال های اخیر بوده که امسال به نقطه عطف نزدیک شده و کانون‌های فعال و ممتاز هر منطقه با روحیه بزرگواری به مراکز کمتر توسعه یافته کمک کرده است.

این نقش پشتیبانی و حمایتی مراکز غیرفعال و نیمه فعال را فعال کرده و همچنین به رشد و نبوغ کانون ها کمک کرده و فرصت اشتراک منابع و امکانات به صورت مشترک را فراهم ساخته است.

 

ستاد فهما بر اساس فعالیت کانون های تحت شبکه سعی کرده تا رقابت سازنده ای نیز بین رابطین کانونی ایجاد کند و آنان را در کورد ارزیابی قرار دهد و برترین ها معرفی کند.

کانون فرهنگی وهنری اباعبدالله(ع) نایین از جمله کانون رابط برگزیده رقابت فهما 1400 و ایران قوی سال 99 بوده که مورد تقدیر قرار گرفته و البته کانون تنها رابط کانونی استان اصفهان محسوب می شود.

 

این مرکز فرهنگی و هنری به عنوان کانون رابط فهما نقش سیادت و مهتری  را برای تقویت عملکرد دیگر کانون ها ایفا و به ایجاد همبستگی و اتحاد نیز کمک کرده است.

 

*ارتباط آموزشی و نزدیک کانون رابط با مراکز تحت شبکه

 

کانون فرهنگی وهنری اباعبدالله(ع) نایین در ایفا نقش رابط و سرشاخه، علاوه بر آموزش مدیران مسئول ارتباط نزدیک و حضوری در مساجد داشته و تیم تشکیلاتی هر مرکز را فعال و مشارکت اجتماعی را بالا برده است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی وهنری اباعبدالله(ع) نایین در این خصوص گفت: سعی بر تقویت انگیزه و رقبت جهت مشارکت در طرح فهما داشته و پس از آن آموزش میدانی برای این خصوص داشته ایم.

 

«رضا نیکزاد» افزود: با حضور در کانون ها تحت شبک آنان را آموزش داده و اعضا کانون با مسئولیتی که به آنان واگذار شده در ارسال گزارشات و انجام فعالیت های فرهنگی و هنری فعال شده اند.

 

وی ادامه داد: ارتباط بین کانون ها و ارتباط پیوسته بین کانون های تحت شبکه قادر به حفظ تعاملات و افزایش امتیازات آن ها و شناسایی و رشد استعدادهای نهفته در کانون می شود.

 

*عدم وابستگی فعالیت های کانون به نقش رابط و تعاملات

 

برخی از مدیران مسئول و مراکز اجتماعی ارتباطات تعاملی و همکاری مشترک را مانع از ادامه فعالیت مرکز خود می دانند و معتقدند که تحت تاثیر همکاری های همدیگر قرار می گیرند.

در این خصوص مدیر مسئول کانون فرهنگی وهنری اباعبدالله(ع) نایین گفت: چنین موضوع اتفاق نیفتاده و فعالیت های کانون تحت تاثیر نقش رابط و تعاملات قرار نگرفته و اقدامات تخصصی و عمومی کانون به واسطه اعضای کانون ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای کانون از خدمات و تعاملات بین کانونی هم استفاده می کنند و فرامی گیرند که با دیگران با همکاری کرد و تعامل همسو داشته باشیم.

 

*نقش کانون های مساجد در ارتقا جایگاه فرهنگی و هنری نایین

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نایین با تقدیر از همت و اراده مدیران مسئول کانون های مساجد در این شهرستان گفت: کانون های مساجد در ارتقا جایگاه فرهنگی و هنری نایین نقش داشته اند.

 

«ماشاالله فخار زاده« به فعالیت مشارکتی و شبکه ای کانون های مساجد اشاره کرد و افزود: همین اقدامات تعاملی و همکاری های مشترک در ارتقا عملکرد و فعال سازی کانون ها نقش داشته است.

وی به نقش سازنده کانون فرهنگی وهنری اباعبدالله(ع) نایین در ارتقا عملکرد کانون های مساجد این شهرستان اشاره کرد و یادآورشد: این اقدامات مانع از رکود فعالیت ها می شود ولی نیاز به حمایت و پشتیبانی از کانون ها از سوی مسئولان امر نیز وجود دارد.

 

 

کد خبر 1154255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha