همبستگی و اتحاد در دوران مقدس در گرانبهایی برای کشور بود

خلبان حسین یار با اشاره به جلوه های ممتاز دوران دفاع مقدس گفت: همبستگی و اتحاد در دوران مقدس در گرانبهایی برای کشور بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سرهنگ خلبان «محمدعلی حسین یار« در نخستین همایش شعر و سرود شهید در روستای عزیز آباد شهرستان تیران و کرون اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس جلوه های زیبای زیادی بود که وجود این شاخصه ها در عصر فعلی در حد و اندازه گذشته امکان خروج از خیلی مشکلات را فراهم می سازد.

رزمنده خلبان هوانیروز افزود: همبستگی و اتحاد در دوران مقدس در گرانبهایی برای کشور بود که تقویت این روحیه در حاضر برای حل مشکلات نیاز است که البته همین اتحاد و انسجام درونی مانع از حمله و جنایت دشمنان شده است.

وی روحیه ابتکار و خستگی ناپذیری رزمندگان دوران دفاع مقدس را از دیگر مولفه های ارزشمند آن دوران دانست و تصریح کرد: امروز باید این روحیه در جمعی از مسئولان و کارمندان کشور تقویت شود تا آنان با همان روحیه به دنبال حل مشکلات باشند.

سرهنگ خلبان حسین‌یار اضافه کرد: بعضی از نیروهای اداری در بخش های مختلف کشور کار را منوط به زمان و مکان خاص می دانند و با پایان ساعت اداری، وظیفه خدمت رسانی را تعطیل و فارغ از اینکه چه خواهد شد به مسائل شخصی خود می رسند.

 

وی خاطرنشان کرد: پیروزی در جنگ و موفقیت های آن دوران به دلیل این بود که رزمنده در هر سمت و جایگاهی سختی و شب و روز را فراموش کرده بوده  و فقط به دنبال حفظ کشور مجاهدت می کرد.

حسین یار، با بیان اینکه نوآوری و خلاقیت از دیگر واقعیت هایی بود که سبب پیروزی شد، اذعان داشت: خلبانان هوانیروز همانند دیگر رزمندگان با ایده و نوآوری به دنبال رفع مشکل بودند و با ابتکار عمل کارهای زیادی را انجام دادند.

 

*تاکید بر انجام فریضه جهاد تبیین

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تیران و کرون در بخشی از این همایش به موضوع جهاد تبیین اشاره کرد و اذعان داشت: این فریضه مهم و اساسی باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

«ابوالفضل ملجائی« خاطرنشان کرد: این ماموریت یک وظیفه دینی و شرعی و انقلابی برای حفظ نظام و جلوگیری از توطئه دشمنان بوده و نباید مغفول بماند و یا اینکه با تاخیر انجام شود.

وی خاطره گوی رزمندگان را فرصتی برای همین روشنگری و تبیین دانست و اذعان داشت: باید این مسائل بیان و اقدامات موثر دیروز و امروز تشریح و گسترش داده شود.

*ایجاد نشاط اجتماعی با فعالیت های فرهنگی و هنری

 

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون که دیگر سخنران این جلسه بود، برگزاری همایش های روستایی را برای گسترش ایجاد شور و نشاط اجتماعی و جلوگیری از تمرکز گرایی در مرکز شهرستان بیان کرد و اذعان داشت: اجرای همایش های فرهنگی و هنری توسط موسسات مردم نهاد جوانان در روستاها علاوه بر شور و نشاط اجتماعی استعدادها را نیز شناسایی و رشد می دهد.

«مهدی مرادی« ادامه داد: در هفته جوان 2 همایش با محوریت مناطق روستایی برگزار شده و به دنبال ایجاد شور و نشاط و همچنین شناسایی و رشد استعدادها هستیم.

*همکاری کانون های مساجد و تشکل های مردم نهاد جوانان

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد همراه با تشکل های مردم نهاد جوانان اقدام به برگزاری همایش شعر و سرود شهید کردند که گروه های سرود روستایی و شاعران در وصف شهدا و کشورمان توانمندی هنری خود را ارائه کردند.

تجلیل از اعضای گروه های هنری و مدیران تشکل های فرهنگی از دیگر برنامه ها بود.

کانون فرهنگی وهنری شهدای عزیزآباد، شبکه کانون های مساجد بخش مرکزی و موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در برگزاری این همایش مشارکت داشتند.

 

کد خبر 1154814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha